Grovkak Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Heisann, Prøver å finne ut lakk koden på bilen min, noen som har peiling hvilke plasser man kan høre med om lakk koder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth730i Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 se på siden her, her har du lakk koder for alle bmw modeller. http://www.automotivetouchup.com/choose ... x?make=Bmw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bandit Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Lakkoden på bilen din står under panseret på høyre støtdempertårn foran Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg2 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Det beste når man skal lakke en bil som er "sliten" i lakken er og få lakken skannet på bilen så får du blandet mye nermere den aktuelle fargen en bare lakk koden. Ved bare lakk kode handling blir det ofte ett lite hopp fra lakk koden over til aktuell farge på bilen, Så skanning er å annbefale så fremtil at du ikke maler hele bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grovkak Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Det som er med bilen min da er at det er ikke orginal lakken på bilen, skal være ferrari sin orginale svartlakk med mye metallic i så vanskelig å se under panseret gitt:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg2 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Men da får du den bare skannet så får du jo lakk koden di ville brukt ved eventuelt lakkjobber på din bil, vist det er den fargen du skal ha da Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Men... det er mange lakk koder som har flere forskjellige nyanser.. Så ikke mye det hjelper med lakk koden om ikke noen som kan dette hjelper deg. Med mindre du hel lakkerer bilen da selvsagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grovkak Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 Men... det er mange lakk koder som har flere forskjellige nyanser.. Så ikke mye det hjelper med lakk koden om ikke noen som kan dette hjelper deg. Med mindre du hel lakkerer bilen da selvsagt. Sittet å tenkt litt på det med lakken, vurderer å lakkere hele bilen i annen farge, er ikke helt sikker på hva som er en kule farge å som passer på en e34 men lurer litt på delphi grå, men er åpen for lakk farger jeg kan vurdere Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Da er det nok bare å sette seg til å se på bilder. Jeg synes det er like jævlig hver gang det skal velges farge til en bil ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grovkak Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Da er det nok bare å sette seg til å se på bilder. Jeg synes det er like jævlig hver gang det skal velges farge til en bil ! Ja det er ikke så lett akkurat, beste er jo å få en fin å nice farge du er fornøyd med selv, men likevel ha evt en farge som ikke så mange andre har Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Og en du ikke går helt lei med en gang.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grovkak Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Og en du ikke går helt lei med en gang..[/quoJess, liker veldig godt delphigrå da å er ikke så mange bmw'er med den fargen rundt her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts