asjstian Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Har en 98mod 520 iAT stv. hadde den nylig inne på service hvor det også ble byttet noen slanger fra radiator inn mot motor. Etter dette har jeg problem med at bilen begynner og koke. Jeg fyller på 3-4 liter vann, og den er fin i ca 2-4 dager, så koker den igjen (har skjedd ett par ganger at den koker etter 100m igjen). Kan ikke se at det lekker noen plass, tok også kontakt med verksted igjen og de så på bilen men fant ingen feil og fikk den heller ikke til å koke... Er det noen som har noen vettuge formeninger om hvor problemet kan ligge? Svar mottas med stor takknemelighet!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketil74 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Er systemet luftet ordentlig etter bytte av slanger da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth730i Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 tyder veldig på luft i kjølesystemet, jekk bilen opp litt i fremkant å forsøk å lufte systemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjstian Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Bilen ble luftet da den var inne på verksted for 2. gang, håper det kan være de ikke har fått luftet skikkelig, og at det ikke er toppakning som er i ferd med og ryke.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth730i Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 disse kan være vriene å lufte, men som sagt jekke den litt opp i front slik for å få det høyeste punktet godt opp, selv om den er luftet kan det fortsatt ligge lufbobler igjen da vil den tulle frem til du får ut all luft. holdt på en uke med min for å få ut allt etter jeg byttet kam på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nabon Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Har du prøvd å trykkteste systemet da? Jeg fant heller ikke lekkasjen min før jeg gjorde dette. Da høljregnet det under bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjstian Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Er nok desverre ikke så veldig bilkyndig selv , men nå skal bilen inn igjen på verksted på Fredag, så da skal jeg ihvertfall forsikre meg om at det lufter SKIKKELIG, og evt kjører trykktest. Kan vel være greit og eliminere alle andre muligheter før man prøver en dyr toppakning takk for svar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kafsan Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Dersom du må fylle vann gjentatte ganger uten at du ser noen lekkasje er det et dårlig tegn..... Er det derimot slik at vannivået er ok men bilen allikevel koker kan det være impelleren i vannpumpa. Hadde dette problemet på en E39 fra -98 og det viste seg at en viss serie av disse bilene var levert med vannpumper der impelleren var av et slags plastmateriale som ikke stod særlig lenge. Jeg åpnet vannpumpa og fant at impelleren var fullstendig ødelagt; kun en haug med plastbiter som av og til roterte og kunne pumpe litt vann, og andre ganger var der ingen pumpeeffekt. Så skal du på verksted så kan du nevne dette som en mulighet. Vannpumpa vil fra utsiden se helt ok ut så det er ikke så enkelt å finne denne feilen om du ikke vet om dette med plasimpelleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
svart Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 jepp, hadde en 320 e36 cab som hadde samme problemet. Ble byttet toppakning og masse arbeid. Var vannpumpen som hadde tatt kveld:-s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now