AndreasBr Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 .. Hvor vanskelig er dette? Jeg vil anta ledningsnettet er ~samme siden begge er 4-cyl, og at man kun må bytte motor, ledningsnett og hjerne? Ligger kmstand i hjernen, eller i speedoen? Har en annen BMW som bare står, og som igår ble delebil (trengte noe greier for å montere 18-button OBC i dagens e36;P) Hvor vanskelig er det å flytte over ASC'en? Må jeg tømme AC'en for gass før jeg kan bytte motoren?(Er vel en dyr kostnad å fylle denne igjen?) Er det noen i Oslo/omegn området som evnt kunne hjulpet meg? Og! Hvor lurt er det å kjøre en motorrens på den b16 motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasBr Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 Ehm.. Bump ? Jeg synes også at M43B18 94' motoren kontra b16 98' motoren er dag og natt.. b16 virker dødstreig opp på turtall, b18 er villig som fy.. Skal det være slik? Hadde vært fint om noen hadde peil på ASC systemet på e36'ene, og hva jeg eventuelt må flytte over på den andre motoren for at det skal funke. Fikk vite at jeg måtte ha med meg nøkkelchip, ews boks, og hjerne fra 318, men en annen jeg pratet med sa at det ikke er nok å bare flytte over dette, og at å flytte en motor med ews fra en bil til en annen visstnok ikke var så lett. Noen med god peil her i østlandsområdet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts