jonr- Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Fjernlys virker ikke ved å dytte spaken frem, men den fungerer når jeg drar den til meg og holder den igjen. Hmm? Gidder ikk holde spaken den tiden jeg ikke møter biler. Skulle dra anleggs-kabler igjennom torpedoveggen i dag. Hvor er det hull? Fant fader ikke.. Håper på hjelp:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasper Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Et stykke ovenfor teppekanten på passasjersiden, skal det være en sort, rund, (5x5 cm) gummipropp med ledige forhåndslagde hull. Disse er lukket men du bare puncher de ut med noe skarpt. Men hullene er ganske små (2-3 mm), men går sikkert ann å lage større hull. Da kommer kablene dine opp rett under batteriet, vertfall på min. (318i m43). Dette er helt sikkert ikke den eneste stedet du kan dra noe gjennom, men håper det hjalp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonr- Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 hei! hmm.. Den åpningen har jeg ikke sett. Jeg og en kompis saumfarte hele bilens front i håp om å finne et hull. Vi fant ingen! kanskje vi ikke så godt nok etter.. får prøve igjen idag. Ellers takk for hjelp. Vi tok bort batteriet, men fant ikke noe full i bakkant (noe vi trodde vi skulle gjøre) .batteriet sitter forøvrig på venstre side. Dette er en m40 motor. 1991 mod. Rett til v. for sikringsboksen er det et slags plastdekselt, men etter å ha baljet løs med hammer og skrutrekker, så kommer vi faan ikke igjennom. Det må være noe slags metall rett bak plastikken, for det smeller da vi slår. jeg som vil ha anlegg i bilen... det er jo ikke akkurat "musikk" fra motor da jeg prumper rundt.. og fjernlyshendel problemet. Hva kan det være da? Fjernlyset fungerer som sagt KUN da drar hendelen mot meg og holder den der, men ikke da jeg dytter den ifra meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glennski Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Det er en gjennomføring under batteriet i torpedoveggen. Du ser den nok kun innenifra, så du må dytte kablene innefra og ut i motorrommet. Angående fjernlyshendelen, kan det være en løs ledning eller rett og slett bryteren som er defekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Ang fjernlys.. Du har husket å sette hovedlys bryter i rett posisjon? Altså vridd 2 hakk..? Ellers er det nok som Glennski nevner her. Skulle du trenge en ny bryter/hendel så har jeg mye slikt liggende Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonr- Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Herlig. Har idag byttet varmevifta så den fungerer. Fikk ogaå løst fjernlys problematikken. Det var en løs sikring. ........ Hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts