Kenni Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Er det slik at det kun er 2 punkt seler i midten bak på en e38 rundt 1997? Er det fra en årgang de begynte med 3 punkts og dette kan settes inn i en eldre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjøbuse Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 E38 har 2 punkts belte i midten bak ja. fra 94 til 01. alle E38 har 2 punkt i midten bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenni Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Vet du om det er mulig å sette inn 3 punkts? Evt få det godkjent hos BT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
740AV Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Jeg har 3 punkts belte i midten bak på min e38. Tror det skal være enkel sak å bytte til 3 punkt belte hvis en har 2 punkt fra før. Man må bytte ut "kasetten" som inneholder belterullen på seteryggen på venstre side, til en som har 2 ruller, hvis du skjønner hva jeg mener. Tror ikke det skal være noe problem å få godkjent en slik ombygging Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjøbuse Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 viste faktisk ikke at det var 3 punkts i midten bak i noen E38. min 1998 mod 728 har bare 2 punkt. min 2000 mod 740 har bare 2 punkt. kongens gammle 1997 mod 735IL har 2 punkt og en 750IL til en jeg kjenner har 2 punkt. dette er biler jeg personlig har kjenskap til. og har som sakt aldrig sett 3 punkt i midten bak. mulig det er ekstra utstyr i E38 da. vet ikke hvor enkelt det er å bygge om. som du ser her så er beltene skrudd fast i veggen bak setene. her er festene til beltene. de er festet i ganske kraftige bolter. siden det bare er 2 slike fester så vet jeg ikke hvor enkelt det er å bygge om. er også en ganske kraftig bjelke bak disse festene som ikke kommer frem på bildene. så vet ikke hvor sterkt det blir om det lages no feste noe annet sted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
740AV Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Men min har 3-punkts.. Du ser det kommer 2 seler ut fra samme åpning på høyre side på bildet. Legg merke til at jeg har 3 like store nakkestøtter også. Det er en dobbel "kasett" som holder begge belterullene. Trenger ikke noe modifisering av festeanordning for å montere dette. Bruker bare en bolt i øverkant sånn som de med en belterull. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjøbuse Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 åja. smart løsning igrunn da lærte jeg no nytt i dag også. men syns det så rart ut med 2 belter egentlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenni Posted September 27, 2010 Author Share Posted September 27, 2010 Takker for illustrative bilder. Noen som vet hvor man kan få kjøpt slik kasset med to spoler? Mulig at bavaria har eller kan skaffe uten at jeg har hørt med dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenni Posted October 12, 2010 Author Share Posted October 12, 2010 Snakket med Bavaria i dag. Og de har ikke dobbelspole. Noen som har tips om hvor jeg kan høre ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts