Johnny.fjetland Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Hei alle sammen. Jeg har skiftet olje og prøvd å nullstille service lyset, ved hjelp av enliten ledning ned i "hjernem" på 7 og 19,men uten hell. Den står nå med 1 grønt lys og 1 orange/rødt, og slik har den stått i flere måneder. I helga så skiftet jegbremseklosser og sensorer og skjønner at jeg må også nullstille disse for å få lyset til å gå vekk. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt utsyr til å nullstille skikkelig?? eller har noen ideer omhva jeg skal gjøre??? På forhånd tusen takk Johnny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenni Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Du kan prøve følgende: Sett i nøkkel og vri til 0. Trykk inn og hold tripptellerknappen, vri så nøkkelen til 1. Hold knappen inne i rundt fem sekunder til displayer viser enten "Oil service" eller "Inspection" sammen med "Reset" eller "Re". Slipp så knappen. Trykk inn tripptellerknappen igjen og hold den inne i rundt fem sekunder til displayet blinker "Reset" eller"Re", så slipp knappen. Når displayet blinker trykk inn tripptellerknappen igjen for å nullstille serviceintervalet. Etter at å ha vist det nye intervallet så vil displayet nå vise "Brake fluid renewal" intervallet. Følgende kommer til å vises i displayet: klokkesymbol og "Reset" eller "Re". Trykk inn tripptellerknappen for å hoppe over nullstilling av bremseveskebytte. Displayet kommer til endres til "End SIA". Dette indikerer at justeringen av service intervallet (service interval adjustment) er fullført. Slå så av tenningen for å fullføre. Du trenger ikke å nullstille noe når du bytter slitasjesensor på bremseklossene. Det ordner den selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny.fjetland Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 Hei Kenni Tusen takk for ditt svar. Jeg gjorde som du sa, men det kom ikke opp noe info om oil service eller inspection. Det kom opp noen bokstavet og jeg tror det stoe ESEL, ELES eller noe slikt. Da jeg trykte på på triptelleren igjen så kom det bare opp noen tall. Men uansett så gikk ihvertfall inidkatoren som indikerte at bremse klossene må skiftes vekk. Så det hjalp jo litt. Indikatoren til olje service den lyser slik som den har gjort de siste månedene. Så tusen takk for hjelpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenni Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Jo det var da så lite. Prøv med denne: http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=104 Er det din 97mod eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny.fjetland Posted September 15, 2010 Author Share Posted September 15, 2010 jeg tror kanskje jeg vridde nøkkelen litt for langt. Kanskje jeg satte den i posisjon 2. Skal gjøre et nytt forsøk senere i dag. Det som skjedde var at bremse indikatoren sluttet å lyse samt at gradene er endret fra selcius til Farenheit. Ja det er min bil, hvordan de???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenni Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Det skal visst være to forskjellige prosedyrer for modeller før og etter en gang i 2000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts