Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tja, ser fortsatt ikke mørkt på den biten gitt.. klarer vi å lage 16v av 24v toppene til opel, skal jeg nok alltids klare å lage reim drift av en kjede topp.. hehe :wink: Eneste problemet jeg har, er å finne ut hvilken av toppene som blir brukt! altså, fra hvilken motor! Jeg veit v12 topp har blitt brukt på m20 blokk, jeg veit bare ikke hvilken, er derfor jeg jeg spør her. Men virker ikke til at noen vet dette her heller, så jeg får vel bare sette meg til å ringe litt rundt til høyere herrer 8)

Å hvordan i all verden skal du greie d, og hva er vitsen??

16v på en sekser, må ha 2 sylindre med 2 ventiler, og 4 sylindre med 3 ventiler :lol:

Skrevet
Tja, ser fortsatt ikke mørkt på den biten gitt.. klarer vi å lage 16v av 24v toppene til opel, skal jeg nok alltids klare å lage reim drift av en kjede topp.. hehe :wink: Eneste problemet jeg har, er å finne ut hvilken av toppene som blir brukt! altså, fra hvilken motor! Jeg veit v12 topp har blitt brukt på m20 blokk, jeg veit bare ikke hvilken, er derfor jeg jeg spør her. Men virker ikke til at noen vet dette her heller, så jeg får vel bare sette meg til å ringe litt rundt til høyere herrer 8)

Å hvordan i all verden skal du greie d, og hva er vitsen??

16v på en sekser, må ha 2 sylindre med 2 ventiler, og 4 sylindre med 3 ventiler :lol:

Man må nødvendigvis korte den i til 4 sylindre da! :lol: Vitsen med å lage en 16v topp av en 24v, var den gang, at det ikke fantes 16v topp til den blokka vi skulle ha det på, og en 24v topp hadde samme mellomrom mellom kammer, bolt hull osv, ergo, tar man en 24v topp, kapper den og lager en 16v topp!

Skrevet
Men dette bunner ut i hva som er vitsen.. Er den så utrolig mye bedre mener du?

Vitsen er vel det faktum at forbrennings kammer, eksos og innsugs flow og igrunn alt skulle være bedre da. men som sagt, nå har jeg sendt mail til personen som skal ha bygget dette her, så da skal du få svar, når jeg har fått svar! jeg hengte meg opp i detta her rett og slett på grunn av at jeg har lyst til og bygge noe ikke alle andre har, og syntes detta hørtes ut som ett artig prosjekt! men var ikke mye positiv respons inne her gitt, så jeg får vel heller få laga en motor og legge ut ett bilde her når den starte og går :twisted:

Skrevet

Verticalescape, det du ser på dette bildet er en, orginalt 2.4l 8v, den finnes det ingen 16v topp som passer rett på! da ble det innhenta en 24v topp, kappa i tre deler, fjerne en del og sveisa sammen igjen til en 16v! skjønner du tegninga?? :lol::twisted:

Skrevet
M70B50 toppene har ikke akkurat den beste fløden,spes på eksosportene da halsen på denne er bratt/knapp og omtrent 90 grader.

Tverrsnitt av innsug:

n2dafhmxx0ozwheg3pcg.jpg

....og eksos:

g1cryp0vqzyci2khtocd.jpg

Nei det der var ikke akkurat mye og skryte av.. nå har jeg gjort akkurat null undersøkelse av noe som helst som har med v12 og gjøre, før jeg la ut tråden her, og spurte om detta. ikke har jeg noe særlig greie på bmw heller, men er dette den eneste v 12 motoren?

Skrevet
Men dette bunner ut i hva som er vitsen.. Er den så utrolig mye bedre mener du?

Vitsen er vel det faktum at forbrennings kammer, eksos og innsugs flow og igrunn alt skulle være bedre da. men som sagt, nå har jeg sendt mail til personen som skal ha bygget dette her, så da skal du få svar, når jeg har fått svar! jeg hengte meg opp i detta her rett og slett på grunn av at jeg har lyst til og bygge noe ikke alle andre har, og syntes detta hørtes ut som ett artig prosjekt! men var ikke mye positiv respons inne her gitt, så jeg får vel heller få laga en motor og legge ut ett bilde her når den starte og går :twisted:

Var bare interessert i å høre grunnlaget for prosjektet. Det er jo en spennende sak, men jeg ser ikke vits i å bruke masse tid å penger på å lage noe som egentlig ikke er optimalt. Er det en bedre topp til ditt bruk så er det bare positivt :)

Skrevet

da er det vel bedre å prøve en eller annen 24v topp på m20 istedenfor å sette en m70 topp som er 2v/syl.

m50/s50 etc... må vel uansett legge like mye arbeid i det siden olje/vann register, bolter.. ingenting passer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...