1and0nly Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Er det noen som vet hvordan intervalene er delt opp ang km? mtp olje,service1, service2 og service2(extra) Er snakk om en E36 320 95mod slik jeg har forstått det; Olje - serv1 - Olje - serv2 - olje - serv1 osv.. korrekt? Noen som vet hvor ofte man skal ta serv2? har hørt alt fra 20-40-60-80,000km Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fyril Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Henger meg på.. Lurer på det samme Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 8000 km - intermediate oil service (O/F) 16000 km - Oil and Safety Service (O/S) 24000 km - intermediate oil service (O/F) 32000 km - BMW Inspection I (I/1) 40000 km - intermediate oil service (O/F) 48000 km - Oil and Safety Service (O/S) 56000 km - intermediate oil service (O/F) 64000 km - BMW Inspection II (I/2) 72000 km - intermediate oil service (O/F) 80000 km - Oil and Safety Service (O/S) 88000 km - intermediate oil service (O/F) 96000 km - BMW Inspection I (I/1) 104000 km - intermediate oil service (O/F) 112000 km - Oil and Safety Service (O/S) 120000 km - intermediate oil service (O/F) 128000 km - BMW Inspection II (I/2) 136000 km - intermediate oil service (O/F) 144000 km - Oil and Safety Service (O/S) 152000 km - intermediate oil service (O/F) etc. ... Var en liste jeg fant på et engelsk forum som jeg satte over til KM. Motorolje og filterbytte hver 8000km. Det er 64000 km mellom hver inspeksjon 1 og det samme for inspeksjon 2. Altså hver 32000 km er det annenhver gang det er inspeksjon 1 og 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1and0nly Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 Jeg ringte til et verksted som er blant landets beste på BMW og de sa det var ca 60,000km imellom hver serv2. fant også en link som var relevant; http://www.gms.cc/maintenance.htm Noen som vet hvor mange km man kan kjøre med "servicelampe/gult lys" før den blir rød? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 først så er det oljeservice, så insp.1 så oljeservice, så insp2, sånn går det hele tiden, km stand varierer hele tiden, styreenheten i bilen regner ut tid og km kjørt, om du ikke kjører bilen på 1 år f.eks så vil kanskje service lampa lyse, selv om du hadde service da du parkerte den. så du må bare se hva det står i kombien, så ser du i servicehefte om det er tid for oljeservice, eller insp1 eller 2, vanskeligere er det ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
1and0nly Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 først så er det oljeservice, så insp.1 så oljeservice, så insp2, sånn går det hele tiden, km stand varierer hele tiden, styreenheten i bilen regner ut tid og km kjørt, om du ikke kjører bilen på 1 år f.eks så vil kanskje service lampa lyse, selv om du hadde service da du parkerte den. så du må bare se hva det står i kombien, så ser du i servicehefte om det er tid for oljeservice, eller insp1 eller 2, vanskeligere er det ikke Er VELDIG greit å ha en tabell som sier ca når neste service er mtp kjøp av bruktbil samt å finne ut om det er vanlig service2(1/2) eller service2(2/2).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Kan da uansett ikke stole på disse servicene på gamle e36 biler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now