Gå til innhold

trenger hjelp til kasse


Anbefalte innlegg

hei, er det noen her som veit hvordan og hvor stor kasse jeg burde ha til mine 2stk rockfordfosgate punch 12" på 800w max? :) (gammle typen)

og som går ann å bygge selv for en "nybegynner" :P

har også en 12" pioneer på 1200w max, som jeg ikke helt veit hvor jeg skal gjøre av :? tenkte å ha litt bagasje plass også, å skal jeg ha 3 stk 12" i en kasse så må vel den bli såpass stor så det blir lite bagasje plass? jeg veit ikke, kom med forslag : )

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er spec på nye punch serien. Vil nesten tro at det er samme volum til de gamle elementene.

Watt (Maks) 1000

Watt RMS 500

Følsomhet (dB/SPL) 85 dB

Frekvensområde 27 - 250 Hz

Monteringsdybde 17,1 cm

Anbefalt kassevolum - lukket 28,3 liter

Anbefalt kassevolum - bassrefleks 50,7 liter

Bassrefleksrør 4" - 25,4 cm langt

Tror ikke du trenger et tredje element i bilen. Du skal tross alt ha masse effekt til de også. Og to RF 12" med en god forsterker gjør en kanonjobb kan jeg love deg.

Det finnes mye fint i ferdigkasser. Det trenger ikke å bli så mange kronene dyrere i forhold til å bygge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigkasse får du som oftest for rett under tusenlappen.

Skal du bygge egen kasse havner du litt over det, spesielt hvis du skal lage av mdf :P

Mdf platene koster sitt, så skal du ha skruer, tec7, bassreflex rør, filt til å trekke med og ha tilgang på litt verktøy.. sirkelsag, stikksag og skrumaskin holder vell egentlig :P

selfølgelig får du jo kassen akkurat sånn som du vil hvis du lager selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar! :)

har en kasse som jeg kjøpte på torshov for en stund siden, fikk montert det og kobla det opp, men nesten ikke no trøkk i hele tatt, å elementa slo som de alltid har gjort.. den kassa var nok alt for liten.. hadde en anna kasse før, den var noget større og da spilte det som bare f :P skal se om jeg finner noen ferdig kasser jeg ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...