Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, er det noen her som veit hvordan og hvor stor kasse jeg burde ha til mine 2stk rockfordfosgate punch 12" på 800w max? :) (gammle typen)

og som går ann å bygge selv for en "nybegynner" :P

har også en 12" pioneer på 1200w max, som jeg ikke helt veit hvor jeg skal gjøre av :? tenkte å ha litt bagasje plass også, å skal jeg ha 3 stk 12" i en kasse så må vel den bli såpass stor så det blir lite bagasje plass? jeg veit ikke, kom med forslag : )

på forhånd takk!

Skrevet

Her er spec på nye punch serien. Vil nesten tro at det er samme volum til de gamle elementene.

Watt (Maks) 1000

Watt RMS 500

Følsomhet (dB/SPL) 85 dB

Frekvensområde 27 - 250 Hz

Monteringsdybde 17,1 cm

Anbefalt kassevolum - lukket 28,3 liter

Anbefalt kassevolum - bassrefleks 50,7 liter

Bassrefleksrør 4" - 25,4 cm langt

Tror ikke du trenger et tredje element i bilen. Du skal tross alt ha masse effekt til de også. Og to RF 12" med en god forsterker gjør en kanonjobb kan jeg love deg.

Det finnes mye fint i ferdigkasser. Det trenger ikke å bli så mange kronene dyrere i forhold til å bygge selv.

Skrevet

Ferdigkasse får du som oftest for rett under tusenlappen.

Skal du bygge egen kasse havner du litt over det, spesielt hvis du skal lage av mdf :P

Mdf platene koster sitt, så skal du ha skruer, tec7, bassreflex rør, filt til å trekke med og ha tilgang på litt verktøy.. sirkelsag, stikksag og skrumaskin holder vell egentlig :P

selfølgelig får du jo kassen akkurat sånn som du vil hvis du lager selv :)

Skrevet

takker for svar! :)

har en kasse som jeg kjøpte på torshov for en stund siden, fikk montert det og kobla det opp, men nesten ikke no trøkk i hele tatt, å elementa slo som de alltid har gjort.. den kassa var nok alt for liten.. hadde en anna kasse før, den var noget større og da spilte det som bare f :P skal se om jeg finner noen ferdig kasser jeg ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...