Jimxd Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Ok hadde skrevet problemet litt tidligere men føler jeg kan forklare det litt bedre nå Som sagt så er dette på en S50B32 Det som er byttet/testet er: Plugger TPS sensor bensinfilter Tatt dyserens LMM Startgass over hele motoren for å teste om den ruser seg Coiler Så dere vet det så dere ikke sier" aaa det er pluggene seff" for det var det ikke Problemet er slik: Jeg kan speede på max og bilen flyr av sted. Men skal jeg speede opp som ett normalt menneske altså trykker kanskje speeden halveis inn. så går det greit helt opp til 3000++ så begynner den å bromme som faen å det putrer som helsikke. Jeg tar speeden inn max igjenn å det forsvinner. Tar jeg speeden ut halveis igjenn så kommer det tilbake... Så om jeg prøver å øke farten forsiktig så er det rett og slett ett helsikke.. Det høres dumt ut å det fusker å putrer som en gal.. Den sviver tungt på tomgang Går opp å ned på turtallet på tomgang. Bruker lang tid på å starte. Når bilen er kald så virker den helt fin helt til den blir lunken så begynner det igjenn. Diagnose viste NADA Tror ikke det kan forklares på noen annen måte nå. Her er ett filmklipp innenfra i fart.. http://www.youtube.com/watch?v=AmixPZtHnrQ Hør godt etter så hører du at den sviver fint så plutselig kommer en ekstrem brumming! går liksom fra wrooooooooooooooom til BRRRRRRRRRRRRRRRRR Problemet er Løst. Det var lambdasondene!
OLEZZ Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Hørt at tps sensoren ofte kan kødde på s50. Kanskje du kan sjekke litt rundt det.
Jimxd Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Den er bytta, om vi tenker på samme sensor, kan du linke bilde fra GS? Kan det være lambda? åssen oppfører bilen seg når de er gåene?
Jimxd Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Var nettopp på verksted å tok diagnose. Det kom 2 feil. Klimapumpe. Som ikke har noenting med saken å gjøre Og feil 8A Can-databus eller noe sånt. Noen som har peiling på hva det er? "CAN-databusen sørger for digital datakommunikasjon mellom aktuatorer og styreenheter. Den gjør at flere styreenheter kan motta og bearbeide informasjon fra samme sensor og aktivere de aktuelle aktuatorene"
SiohZ Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 har samme problemet med min s50b30, ska bytte tps sensor... har skjekket LMM, lamda og falsk luft....
SiohZ Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 jævelig irriterende er d iaffal.... men veldig like symptomer vi har iaffal...
Jimxd Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 Nope. Jeg skal ut å kjøpe 6 nye bosch plugger i dag . Jeg skal bestille 3 nye coiler ( får å teste litt om hverandre, ikke vits å bare bestille 1). Jeg vet at det ikke er noe med LMM å gjøre for den har jeg testa på en annen bil. Jeg skal ta en tur etterpå med lambda kobla ut å se om det skjer noe forskjell. Jeg bytta TPS sensor for den var gåen for en del måneder siden. Når tps sensoren er gåen så får du ikke bilen over 3000 rpm. Den bare faller ned igjenn.
jsr-Racing Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 ja ville prøvd nye plugger da symtomen kan høres litt slik ut.. var mye likt på min men der hang det med litt høyer opp på turtall men etter plugg skifte hvar det nett som ny =) håper det ordner seg hvertfall
SiohZ Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 nylig byttet plugger på min, men se ikke bort i fra at di har strøket med min lugger fælt alt i fra 1500-3000 rpm. aldri over 3000. men spesielt om jeg har halvgass i dette turtallsregisteret mellom 1500-3000. er vell lamdasonen da? er ikke LMM, merker forskjell om jeg tar den ut..
Jimxd Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2010 Da har jeg også byttet alle pluggene til Bosch NGK PKR 7a . Å den fusker like mye. Den bruker lang tid på å starte og fusker akkurat på samme måte som din gjør. Har du byttet bensinfilter på din?
Jimxd Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2010 Jeg holder på å klikke. finner faen ikke ut av det. Ingenting som vises på diagnose heller. Jævla putring å fusking på lavt turtall.. aaaaaaaaaah
Jimxd Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2010 Skiftet nettopp bensin filter. Tanken min var at det kanskje var begynt å bli tett. For den bruker litt lang tid på å starte syns jeg. Men ingen forbedring. Samme rare fuskinga når jeg holder speeden forsiktig inne -.- AAAR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå