Gå til innhold

Brumming/lugging/nøkking med konstant akselerasjon M3 3.2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok hadde skrevet problemet litt tidligere men føler jeg kan forklare det litt bedre nå

Som sagt så er dette på en S50B32

Det som er byttet/testet er:

Plugger

TPS sensor

bensinfilter

Tatt dyserens

LMM

Startgass over hele motoren for å teste om den ruser seg

Coiler

Så dere vet det så dere ikke sier" aaa det er pluggene seff" for det var det ikke :P

Problemet er slik:

Jeg kan speede på max og bilen flyr av sted. Men skal jeg speede opp som ett normalt menneske altså trykker kanskje speeden halveis inn. så går det greit helt opp til 3000++ så begynner den å bromme som faen å det putrer som helsikke. Jeg tar speeden inn max igjenn å det forsvinner. Tar jeg speeden ut halveis igjenn så kommer det tilbake...

Så om jeg prøver å øke farten forsiktig så er det rett og slett ett helsikke.. Det høres dumt ut å det fusker å putrer som en gal..

Den sviver tungt på tomgang

Går opp å ned på turtallet på tomgang.

Bruker lang tid på å starte.

Når bilen er kald så virker den helt fin helt til den blir lunken så begynner det igjenn.

Diagnose viste NADA

Tror ikke det kan forklares på noen annen måte nå.

Her er ett filmklipp innenfra i fart..

http://www.youtube.com/watch?v=AmixPZtHnrQ

Hør godt etter så hører du at den sviver fint så plutselig kommer en ekstrem brumming! går liksom fra wrooooooooooooooom til BRRRRRRRRRRRRRRRRR :P

Problemet er Løst.

Det var lambdasondene!

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den er bytta, om vi tenker på samme sensor, kan du linke bilde fra GS?

Kan det være lambda? åssen oppfører bilen seg når de er gåene?

Skrevet

Var nettopp på verksted å tok diagnose.

Det kom 2 feil.

Klimapumpe. Som ikke har noenting med saken å gjøre

Og feil 8A Can-databus eller noe sånt. Noen som har peiling på hva det er?

"CAN-databusen sørger for digital datakommunikasjon mellom aktuatorer og styreenheter. Den gjør at flere styreenheter kan motta og bearbeide informasjon fra samme sensor og aktivere de aktuelle aktuatorene"

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Nope. Jeg skal ut å kjøpe 6 nye bosch plugger i dag . Jeg skal bestille 3 nye coiler ( får å teste litt om hverandre, ikke vits å bare bestille 1). Jeg vet at det ikke er noe med LMM å gjøre for den har jeg testa på en annen bil.

Jeg skal ta en tur etterpå med lambda kobla ut å se om det skjer noe forskjell.

Jeg bytta TPS sensor for den var gåen for en del måneder siden. Når tps sensoren er gåen så får du ikke bilen over 3000 rpm. Den bare faller ned igjenn.

Skrevet

ja ville prøvd nye plugger da symtomen kan høres litt slik ut.. var mye likt på min men der hang det med litt høyer opp på turtall men etter plugg skifte hvar det nett som ny =) håper det ordner seg hvertfall

Skrevet

nylig byttet plugger på min, men se ikke bort i fra at di har strøket med :P min lugger fælt alt i fra 1500-3000 rpm. aldri over 3000. men spesielt om jeg har halvgass i dette turtallsregisteret mellom 1500-3000. er vell lamdasonen da? er ikke LMM, merker forskjell om jeg tar den ut..

Skrevet

Da har jeg også byttet alle pluggene til Bosch NGK PKR 7a .

Å den fusker like mye.

Den bruker lang tid på å starte og fusker akkurat på samme måte som din gjør.

Har du byttet bensinfilter på din?

Skrevet

Jeg holder på å klikke. finner faen ikke ut av det. Ingenting som vises på diagnose heller. Jævla putring å fusking på lavt turtall.. aaaaaaaaaah

Skrevet

Skiftet nettopp bensin filter. Tanken min var at det kanskje var begynt å bli tett. For den bruker litt lang tid på å starte syns jeg.

Men ingen forbedring. Samme rare fuskinga når jeg holder speeden forsiktig inne -.-

AAAR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...