Forbiss Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Nokon som veit om eg må ha struping/restriktor på oljetilførsla til turboen? Har 1/4" slange. Grunnen til at eg spør er at den ryker litt blått inniblant. Spes ved kald olje når oljetrykket er ganske mykje høgare enn ved driftstemp. Leste litt om at det burde strupes ned til 1.5-2.0 mm hull men gjelder dette både glidelager og kulelagerturbo? Kjører med glidelagret kineserturbo.
e30 tic Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Nokon som veit om eg må ha struping/restriktor på oljetilførsla til turboen? Har 1/4" slange. Grunnen til at eg spør er at den ryker litt blått inniblant. Spes ved kald olje når oljetrykket er ganske mykje høgare enn ved driftstemp. Leste litt om at det burde strupes ned til 1.5-2.0 mm hull men gjelder dette både glidelager og kulelagerturbo? Kjører med glidelagret kineserturbo. nei du behøver ikke det, spørs om ikke ordet "kineserturbo" er problemet, evt for trang oljeretur...
Forbiss Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Retur er ikkje problemet. Er 19 mm heile vegen. Har ingen tegn til olje i kompressorhus eller trykkrør men det kan såklart gå rett i eksosen. Men den begynte med dette når eg bytta til ein litt grovere oljetrykksslange opp til turbo. Var derfor eg lurte på om turbo rett og slett får litt mykje olje.
e30 tic Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Retur er ikkje problemet. Er 19 mm heile vegen. Har ingen tegn til olje i kompressorhus eller trykkrør men det kan såklart gå rett i eksosen. Men den begynte med dette når eg bytta til ein litt grovere oljetrykksslange opp til turbo. Var derfor eg lurte på om turbo rett og slett får litt mykje olje. huske ikkej ka dim eg pleie bruke, men de holde lenge med 3mm innv.. er kun kule lager turbo som skal ha restriktor
Forbiss Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Ok. Takker og bukker. Da har eg iallefall et mål å gå etter. Da er det bare å krysse fingrene.
e30 tic Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Ok. Takker og bukker. Da har eg iallefall et mål å gå etter. Da er det bare å krysse fingrene. http://images.bimmers.no/files/gmplv401val0lnq616o0.jpg her er et dårlig bilde av den jeg kjørte med sist. usikker om det er 1/4 el 1/8". teflonslange med stålfletting. det trenger absolut ikke være noe grove greier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå