Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som veit om eg må ha struping/restriktor på oljetilførsla til turboen? Har 1/4" slange. Grunnen til at eg spør er at den ryker litt blått inniblant. Spes ved kald olje når oljetrykket er ganske mykje høgare enn ved driftstemp. Leste litt om at det burde strupes ned til 1.5-2.0 mm hull men gjelder dette både glidelager og kulelagerturbo? Kjører med glidelagret kineserturbo.

Skrevet
Nokon som veit om eg må ha struping/restriktor på oljetilførsla til turboen? Har 1/4" slange. Grunnen til at eg spør er at den ryker litt blått inniblant. Spes ved kald olje når oljetrykket er ganske mykje høgare enn ved driftstemp. Leste litt om at det burde strupes ned til 1.5-2.0 mm hull men gjelder dette både glidelager og kulelagerturbo? Kjører med glidelagret kineserturbo.

nei du behøver ikke det, spørs om ikke ordet "kineserturbo" er problemet, evt for trang oljeretur...

Skrevet

Retur er ikkje problemet. Er 19 mm heile vegen. Har ingen tegn til olje i kompressorhus eller trykkrør men det kan såklart gå rett i eksosen. Men den begynte med dette når eg bytta til ein litt grovere oljetrykksslange opp til turbo. Var derfor eg lurte på om turbo rett og slett får litt mykje olje.

Skrevet
Retur er ikkje problemet. Er 19 mm heile vegen. Har ingen tegn til olje i kompressorhus eller trykkrør men det kan såklart gå rett i eksosen. Men den begynte med dette når eg bytta til ein litt grovere oljetrykksslange opp til turbo. Var derfor eg lurte på om turbo rett og slett får litt mykje olje.

huske ikkej ka dim eg pleie bruke, men de holde lenge med 3mm innv.. er kun kule lager turbo som skal ha restriktor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...