gl1000 Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Fjernåpneren til sentrallåsen på min E60 virker ikke på avstand, jeg må stå rett ved bilen for at det skal funke. Noen tips? Mvh. Andreas
HMW Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Hvilken modell er dette? De nyere som ikke har tradisjonell nøkkel blir ladet i låsen tror jeg. De andre er det vanlig batteri i. Isåfall om du har sistnevnte : Bytt batteri! Har du ikke flere nøkler? Prøvd de?
gl1000 Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 Hvilken modell er dette? De nyere som ikke har tradisjonell nøkkel blir ladet i låsen tror jeg. De andre er det vanlig batteri i. Isåfall om du har sistnevnte : Bytt batteri! Har du ikke flere nøkler? Prøvd de? Det er den som lades i tenningen. Det samme skjer med begge nøkklene.
HMW Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Da skulle en nesten tro feilen lå i bilen og ikke nøklene.
gl1000 Skrevet September 17, 2010 Forfatter Skrevet September 17, 2010 Da skulle en nesten tro feilen lå i bilen og ikke nøklene. Det er det jeg tror også, men vet ikke hvor mottakerene i bilen sitter. Noen som har peil? Andreas
BRIO Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 Min "nye" e60 2006 modell har også dette problemet. Låse opp bilen krever som regel 2-10 trykk på fjernkontrollen. Låse går som regel på 1-2 trykk. Begge deler virker bare når man står like ved bilen. Har lett litt på nettet og funnet noen tips. 1) Batteri i fjernkontroll. I biler med Comfort Access kan batteriet byttes enkelt. Uten CA må man til forhandler å bytte hele fjernkontroll. Biler uten CA lader nøkkel i tenningslås. Anbefalt å bruke alle tilhørende nøkler minst en gang i halvåret for vedlikeholdslading. 2) Antennen sitter oppe til høyre i bakruten sett bakfra. (Gjelder biler uten CA, med CA har flere antenner) Skitt på rute, voks etter voksing eller film på rutene kan redusere antennemottaket. 3) Feil på antenneforsterker. 4) Noen antyder også at man kan få skade på antenne ved innvendig rutevask. Jeg har enda ikke prøvd noen av disse løsningene. Nr. 3 er lettest å sjekke, men når det er 15-20 minus er det ikke det jeg har mest lyst å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå