TDV Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Var til Sverige å hentet et Robin Hood kit. Kjøpt i Sverige hos Kitcarsweden / Stefan Garsten Donorbil til denne er tiltenkt Ford Sierra. Men siden Ford generelt er noke sjit. har vi bestemt oss å bruke BMW deler siden det er det eg har holdt meg til fra før. Har hentet bremser, hjullager, drivakslinger og 6 trinns girkasse frå en 1997 540i. Motor er hentet fra Koed en M73B54 med 160 000km bak seg. Dette blir ett langtids prosjekt. så blir nok ikkje å se på gatebil før til våren 2012 750i motoren:) har vert på jobb å fått dreia spacera til navene. er så vidt begynt på å lage til girkasse flensen for å få 540i kassa til å passe på v12n. har starterkrans frå en 750i. fekk sliteflate til sportsclutch fra JB racing i USA. skal siden dreie med et "clutchholder" i aluminium. har og fått trimmet av motoren det som er av overflødig vekt. (dynamoholder) siden dynamoen måtte flyttes uansett. Gått til innkjøp av Haltech Sport 2000 sprut med Dashlogger frå IQ3. Dette kjem til å ta litt tid siden eg også går på Teknisk Fagskule samtidig.
TDV Skrevet September 17, 2010 Forfatter Skrevet September 17, 2010 Satser på at det skal ja. håper det skal flytte godt på seg og. med 326hk 490nm på ned mot 600kg
Gislius Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Blir jo ganske så gromt! det er vel org effekt det?
TDV Skrevet September 17, 2010 Forfatter Skrevet September 17, 2010 Ja det er det. Motoren skal stå urørt uten om å lage nytt innsug med 12 traker:) og ny eksos på grunn av plassmangel:) så håper må litt mer effekt og mindre moment:)
Gislius Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Blir jo greit holdbart og med original motor, å det er jo bra! Går nok GREIT uansett!
TDV Skrevet September 17, 2010 Forfatter Skrevet September 17, 2010 For dei som lurer så passer v8 svinghjul på V12. men giveren får feil plassering siden v8 e 90grader og v12 er 60 grader. men passer på flensen.
e30 tic Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 det der blir sjukt! Eg for min del syns 750 drar greit, og den veier tross alt "noe" mer! ka understell og bremser skal du bruke? og driv?
TDV Skrevet September 17, 2010 Forfatter Skrevet September 17, 2010 double wishbones framme og bak. får coilovers frå greatbritishsportscar.uk . 540i bremser. diff fra m3 3.2. drivakslinger frå 540. lengden inntil diffen passer uten modifikasjoner. girkassa er en getrag 420 frå e39 540i.
Just-turbodiesel Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 er dette nye formen for selvmordsbombing?
E36Cab1 Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 For dei som lurer så passer v8 svinghjul på V12. men giveren får feil plassering siden v8 e 90grader og v12 er 60 grader. men passer på flensen. Har M73'n givere på svinghjulet alså? M70'n har de på svingningsdemperen.
Ellingsen B. Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Spennede prosjekt! Utrolig at det i det hele tatt lar seg gjøre å presse ned en v12er i den lille ramma til Super7!
TDV Skrevet September 18, 2010 Forfatter Skrevet September 18, 2010 Ja giveren er flyttet frå svingningsdemperen og bak på girkassa. skal egentli stå en Ford 2 liter nedi. Men fant ut vi måtte ha skikkelig motor. sto mellom m52b28 og m73b54. vi har funne ut at det er ikkje motoren som er for stor. det er ramma som er for lita. men skal det så skal det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå