jb Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Har lyst å kjøpe meg 320d e46. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24445042 Har sett noe på denne bilen men er noe skeptisk grunnet km.stand. Har hørt at denne utgaven skal være plaget med turbohavari. Så da lurer jeg på, er denne en tikkende bombe dersom turboen ikke er byttet? Er det kjente metoder for å forlenge turboens levetid sett bort i fra fin kjøring? Hvilken produsent er det av orginal turboen, vilke alternativer har en dersom en skulle byttet til en annen turbo? Er katalysatoren nærme turboen, evnt mulighet for å fjerne denne? Har du noen synspunkter ang pris på denne bilen så tar jeg imot dem med glede.
Gjest Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 viewtopic.php?f=1&t=161793 kat er rett etter turbo (ligger også en "sekundær" kat midt under bilen). garrett turbo, gt17 ettellerannet. pris virker god om bilen er iorden. sjekk at den starter lett, går pent, og aut kasse girer noenlunde normalt. jeg kan tilby ny downpipe uten kat. dette reduserer mottrykket og dermed varmen. Bra for levetiden på turbo. ellers står resten i tråden. har også map ("chip") som er tilpasset eksosen i benk. Kan da trygt ta ut rett over 200hk. pm om du er interessert i eksos og eller mapping. livtidsgaranti på eksosen (rustfri, 2 års garanti på flexirøret)
jb Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 chip tuning mener jeg er fyfy på automatkasse, men takk for tilbudet. Bytte av downpipe? 1400 deler som må demonteres eller ok jobb? Feil lesninger/feilsignaler omprogramering?
Gjest Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 relativt enkel jobb, hverfall om du har skrudd litt før. Trenger ikke å omprogrammere noe da lambdaen sitter før kat. Det er selvfølgelig klargjort for å montere denne i ny del. at det er chipping som tar knekken på kasser er nok til en viss grad en myte.. har bytta endel originale, og min egen aut kasse er kjørt 60 000 (av totalt 240 000) med ganske vass mapping uten noen problemer. Men skjønner skepsisen jeg var også meget skeptisk til chipping av aut mtp alle feilene på disse.
e46diesel Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Har en 320td touring sjøl, den var gått 64000 når jeg hentet den i 2006, nå kjørt 194000km, senket den og byttet bruene framme på 70000km, etter dette har jeg byttet alle bremsskivene, et hjul lager og ellers vanlig service. På 170000 byttet jeg bruene på nytt og turbo pga av mye turbo plystring og litt oljeforbruk, men jeg hadde også hull i vibrasjonsdempern, noe som kan føre til denne turbo plystringen. Byttet uansett turbo og fikset hullet i dempern og lyden var borte.. Nå er bilen gått 194000 og alle demperne er gåen + ei foring bak på hverside, bremseslangene foran er sprukket og tårnlagrene er gåen forran. Så bilen er oppe på bukk nå for reperasjon, bmw er forholdsvis greie og skru på så jeg har byttet alt selv til nå.
e46diesel Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Har og omprogrammert denne så den går litt bedre, samt byttet eksos, men ikke noe forskjell i eksosen..
Gjest Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 jeg antar at siden du påstår dette så har du byttet den delen jeg snakker om, og målt mottrykket? har sagt det ganske mange ganger før.. "effektanlegg" har ikke noe for seg.. delene jeg selger har mye for seg. jeg kjøpte en del av disse før jeg begynte å selge og har selv sett reduksjonen i mottrykket.
e46diesel Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Kjøpte et remus eksosanlegg fra koed mener jeg på, ingen effekt økning på denne, men merken det godt med omprogrammeringen. ikke målt nå mottrykk nei.. Hva er det du selger?? bilder? link til side? skulle spørre deg om dette i ei mlding men den har visst ikke blitt sendt, tenker da på den du bytter ut med katalysatorn, og den omprogrammeringen du har??
Gjest Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Jeg kan skaffe deg bilder av produktet ja. Det dreier seg om fremre del av eksosanlegget (fra turbo) som har en meget restriktiv katalysator. omprogrammeringen som jeg kan gjøre sammen med denne eksosen (eksosen er en forutsetning) merkes mer enn godt som sagt, "effektanlegg" som det du har montert vil ikke gi noen effekt i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå