Gå til innhold

E39 humper og gynger, nå med video av aksling!

mjo101
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått et problem med e39en min. Er akkurat som den gynger og humper bak, noe som ødelegger kjørekomforten og iriterer meg noe inn granskauen. noen som vet hva som er problemet?

punktert en demper eller noe ? er senker med apex fjærer men har ikke hatt dette problemet før den siste uken.

Ta en titt på linken, trenger tips til hva som kan gjøres så snart som mulig!

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat som den gynger og humper bak, noe som ødelegger kjørekomforten og iriterer meg noe inn granskauen

Det høres veldig ut som at demperne er utslitt. Gi bilen et godt dytt nedover i bakenden, på hver side. Hvis den har noen som helst antydning til at den svinger opp og ned litt, så er demperen helt sikkert ikke i orden,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være sånn :)

Ganske riktig. Akselen har homokinetiske ledd i begge ender, som er bevegelige i lengderetningen, slik at lengden av akselen kan tilpasse seg ettersom hjulet går opp og ned.

Vips, så lærte du et nytt ord du kan bruke i selskapslivet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tro dette er vanlig, ihvertfall så har ikke jeg sett noen drivakslinger som er så "lette" å flytte på.

Først så var spindelen opp med diffen 5mm ut så jeg "dyttet" den på plass, bilen roet seg betraktelig ned men fortsatt så var det veldig svar antynding til "kast i 2/3 gir på rundt 2000rpm. Veldig merkeli....

Sjekket alt annet, dempere var fine, fjørene såg fine ut, foringer var faste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...