mjo101 Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Hei. Har fått et problem med e39en min. Er akkurat som den gynger og humper bak, noe som ødelegger kjørekomforten og iriterer meg noe inn granskauen. noen som vet hva som er problemet? punktert en demper eller noe ? er senker med apex fjærer men har ikke hatt dette problemet før den siste uken. Ta en titt på linken, trenger tips til hva som kan gjøres så snart som mulig! Mads Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilkv Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Er akkurat som den gynger og humper bak, noe som ødelegger kjørekomforten og iriterer meg noe inn granskauen Det høres veldig ut som at demperne er utslitt. Gi bilen et godt dytt nedover i bakenden, på hver side. Hvis den har noen som helst antydning til at den svinger opp og ned litt, så er demperen helt sikkert ikke i orden, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet September 20, 2010 Forfatter Share Skrevet September 20, 2010 Prøvde dette og det kan tyde på at det er slitte dempere.. hva ligger 2 stk nye bakdempere på i pris ? og hvordan er dette og montere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilkv Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 En grundig beskrivelse på engelsk fant jeg her: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm Hvis du har senkesett, kan det nok hende at du ikke skal bruke standard demper. Dette må du undersøke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Siden den blir stivere kan det være greit å bytte foringene bak samtidig hvis de begynner å bli slitte så slipper du at den "sklir ut" i baken når du gir på. Edit; Never mind. Så ikke før nå at var hadde 520.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Prisene hos koed og Schmiedmann er gode. Har selv dempere foran fra koed på min e39 og er fornøyd med dem, foruten at de er litt myke i forhold til orginale eller dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet September 21, 2010 Forfatter Share Skrevet September 21, 2010 Meg og sladjan fra forumet tok en titt idag og fant ut at det ikke var demperene, men at akslingen bak er helt løs, har filmet det og trenger nå tips til hva som kan gjøres uten å kjøpe helt ny aksling .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Skal være sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet September 21, 2010 Forfatter Share Skrevet September 21, 2010 Hmm,, virker som et eller annet er alvorlig gale.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 hvis det kun er inn/ut så er det normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet September 21, 2010 Forfatter Share Skrevet September 21, 2010 Den på hinn siden er ikke sånn.. man marker en hopping og gynging i bilen .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilkv Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Skal være sånn Ganske riktig. Akselen har homokinetiske ledd i begge ender, som er bevegelige i lengderetningen, slik at lengden av akselen kan tilpasse seg ettersom hjulet går opp og ned. Vips, så lærte du et nytt ord du kan bruke i selskapslivet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet September 21, 2010 Forfatter Share Skrevet September 21, 2010 men hvorfor har det seg sånn at den på hinn siden er helt tight og fin ? virker som det er noe som er knukket inni der og ikke skal være sånn hvertfall.. ganske dårlig å forklare her merker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Vil ikke tro dette er vanlig, ihvertfall så har ikke jeg sett noen drivakslinger som er så "lette" å flytte på. Først så var spindelen opp med diffen 5mm ut så jeg "dyttet" den på plass, bilen roet seg betraktelig ned men fortsatt så var det veldig svar antynding til "kast i 2/3 gir på rundt 2000rpm. Veldig merkeli.... Sjekket alt annet, dempere var fine, fjørene såg fine ut, foringer var faste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå