Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

3.8 motor i deler selges:

Komplett plenum med gass spjeld og motor ledningsnett¨

LMM med original luftfilterboks

3,8 hjerne original 7200 rpm

3,8 hjerne chippet 7500 rpm

6 stempler på råder fra en og samme motor, ikke diverse deler. Alle i bra stand bortsett fra litt lagrings rust.

Tannhjul som bolter på veiva (såkalte "hubben"?)

Topplokk, med kammer og kam bukker, kamdrev, eksosventiler, deksler etc.

Eneste som mangler er innsugsventiler egentlig.

Ventilsetene må freses.

Har også oljefilterhus, oljepumpe, bunnpanne (delvis knust)

3,8 veiv, skjært på en råde tapp.

3,8 blokk, må borres på en sylinder, ingen sprekker.

S38del1.JPG

s38del2.JPG

s38del3.JPG

s38del4.JPG

s38del5.JPG

s38del6.JPG

s38del7.JPG

s38del8.JPG

s38del9.JPG

s38del10.JPG

s38del11.JPG

s38b38del12.JPG

komplett s38b38 topplokk bud over 3800 norske kroner:

Topp, kammer, kamdrev, coiler, m power deksel, 7mm gjengede umbraco skruene følger med, føler foran på kammen, eksosventiler, deksel bakerst på baksiden av toppen bak kammene, løftere (alle), alle ventilfjærene og retainere og klips....

Kambukker selvfølgelig, originale og nummererte som de er fra fabrikk,alle er der.

Eneste jeg vet sikkert mangler er innsugsventiler.

Skrevet

Hvis innsugsventilene er bøyd har ikke jeg lyst på den toppen. lurt å sjekke for sprekker i kam-vugga, kam-bukkene og få kontrollmålt kammene. de kan bli bøyd av trykket fra stemplene som har forårsaket de bøyde ventilene. Har tilogmed opplevd kammer som har brukket etter å ha blitt brukt opp igjen etter en slik støyt.

Skrevet
Hvis innsugsventilene er bøyd har ikke jeg lyst på den toppen. lurt å sjekke for sprekker i kam-vugga, kam-bukkene og få kontrollmålt kammene. de kan bli bøyd av trykket fra stemplene som har forårsaket de bøyde ventilene. Har tilogmed opplevd kammer som har brukket etter å ha blitt brukt opp igjen etter en slik støyt.

ja jøss, kan vel like greit bare kaste hele toppen....

Tror jeg gjør det like greit jeg.

Akkurat som en komet kan treffe planeten mars, forårsake et lysglimt på jupiter som igjen treffer månen og lager en nedsmelta område MIDT i topplokket, alt sammen takket være noen bøyde ventiler og fordi chuck norris er så tøff...

Neidu, å male fanden på veggen kan du drite i.

Toppen er sprekkfri, rett, og trenger kun en ventilsetejobb. Så kan du fuzze rundt med de knekte kammene dine aleine bmw_man...

Skrevet

Jeg tar ledningsnettet.. Har ikke kommet så langt med motorbygget at jeg har giddet å brydd meg om det enda, men siden det ikke er så lett å få tak i må jeg slå til..

Sender du meg pris på pm?

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...