Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurte på litt tips hvordan man kan gå fram med biltilsynet. om noen kunne hjelpe meg med litt råd her. Jeg driver å bygger om en BMW E39 520 nå til E39 528 motor, M3 gir kasse, byttet caliperene til E39 528 calipere, EBC bremser og H&R 50/40 cup kit. byttet alt annet som må byttet. men når jeg var på bilstilsynet. så fikk jeg ikke lov å søke før jeg hadde fått en mail/brev fra TUV om at E39 520 karosseri er samma som E39 528. måtte få det brevet fra TUV at bilen tålte påkjennelsen til en 2,8l. Jeg kontaktet TUV tyskalnd og Danmark, men trur du de svarte meg da. NEI. så nå står jeg her da. og vet ikke helt hva jeg skal gjøra.

Noen råd?

Skrevet

bare tull fra biltrangsynet. Du går til bmw, også ber du dem om å skrive ut bilde fra delektalogen MED VIN på begge bilene, da vil du se at delenummeret er likt på begge chassis. (forutsatt at de er like mtp takluke osv).

Skrevet
Er jo kun en marginal effektforskjell på en 520 og en 528, og motorene er jo ikke direkte ulike? Visuelt er de vel identiske? Skru over, tut og kjør.

Jeg spurte om jeg kunne bestille time på et BMW verkste så de kunne gå over alt. å se at jeg har gjort alt rett og alle deler som må byttes har blitt byttet. men fikk et rask svar at det hadde ikke BMW verkste lov til.

fikk så et tips om at BMW og biltilsynet i Fredrikstad har et godt samarbeid. noen som kan Bekrefte dette?

Skrevet
bare tull fra biltrangsynet. Du går til bmw, også ber du dem om å skrive ut bilde fra delektalogen MED VIN på begge bilene, da vil du se at delenummeret er likt på begge chassis. (forutsatt at de er like mtp takluke osv).

jeg har ikke takluke, men jeg har byttet ut int til el M5 skinn.

Skrevet

les hva som skrives. BMW gir IKKE ut godkjenningspapirer uansett.

Men, du kan bruke delekatalogen til å vise at RÅKARROSSERI er likt, og evt andre deler du har eller ikke har byttet.

Skrevet

sånn jeg skjønte det er det dette han har fått.

deretter kan du bestille en time hvor verksted går over bilen og bekrefter hvilke deler som er brukt. Ikke be dem om å "godkjenne bygget", det har de ikke myndighet til.

Skrevet
Fikk utskrift fra delekatalogen at karosseriene er like. Står chassi nummer både på min bil og donor bilens.

jeg har ikke donor bilen. jeg har kjøpt motor ifra Bil Design, med el nett. gir kasse og bremser kjøpte jeg løs på via nette.

Men jeg har også kjøpt nye H&R 50/40 cup kit, bremse skiver og klosser til 528

Skrevet
sånn jeg skjønte det er det dette han har fått.

deretter kan du bestille en time hvor verksted går over bilen og bekrefter hvilke deler som er brukt. Ikke be dem om å "godkjenne bygget", det har de ikke myndighet til.

Jeg skal ikke be bmw godkjenne noe, men jeg spurte om jeg kan be bmw går over bilen min og bekrefte delene. men det var uintresangt for BT Drammen

men jeg skal spørre BMW Drammen om å få ut dele nr på bilene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...