Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen rullende landevei eller dynapack i Vestfold for tiden?

Vet at Botne Bil hadde i Holmestrand, men verkstedet som tok over lokalene til Botne bil da de flytta har visst nok gått konkurs, så da er det ikke muligheter der lenger.

Vet det også var muligheter i området rundt Svarstad et sted tidligere, men har en mistanke om at det var han som drev på der som tok over lokalene til Botne Bil? Noen som vet noe?

Eventuelt så blir det vel en tur til Mjøndalen, til Turboteknikk eller KRB...

Skrevet

Dra til KRB og få målt bilen i skikkelig benk (Dynapack).

Det er et poeng å måle samme bil i samme benk etter trimming evt.

Halvorsen/PBC Auto har jo også dynobenk (Rototest), og jeg husker ikke om den står i Autokvikk filialene på Kalbakken, Oslo enda..

Hadde kun vurdert en av de to benketypene. Alt av ruller er vanvittig uforutsigbart spør du meg.

Skrevet

Vel, har prøvd med Dynapack og fikk merkelige resultater, så jeg stoler ikke helt på de heller akkurat for øyeblikket. Vil gjerne prøve noen andre for å sammenligne og se hva som er årsaken.

PBC har tydeligvis flytta nesten til Vålerbanen, så det blir litt langt.

Merkelig prising på In-tec, 1300,- for et run pluss moms, og samtidig så har de priset en time i dynoen for mapping til 1300,-. Rekker mer enn et run på en time.

Skrevet
Vel, har prøvd med Dynapack og fikk merkelige resultater, så jeg stoler ikke helt på de heller akkurat for øyeblikket. Vil gjerne prøve noen andre for å sammenligne og se hva som er årsaken.

PBC har tydeligvis flytta nesten til Vålerbanen, så det blir litt langt.

Merkelig prising på In-tec, 1300,- for et run pluss moms, og samtidig så har de priset en time i dynoen for mapping til 1300,-. Rekker mer enn et run på en time.

PBC har ikke fått benken sin ennå, men når du bestiller time hos han låner han benken til KRB.

PBC skulle få den nye benken om en måneds tid mener jeg.

Ellers har jeg hørt noen rykter om at en i telemarks området har gått til innkjøp av dyno. Men ikke fått noe navn ennå

Skrevet

Jeg har hatt M5'en på både dynopack (2 forskjellige) og rullende landevei over 20 ganger.

En ting er sikkert, dynopacken e verdt alle pengene! Har ikke prøvd rotorpack eller hva det enn heter enda men går vel ut på det samme som dynopack.

Det er altfor mye variabler i rullende landevei. Grunnen til at ingen liker dynopack er at den ødelegger forventningene de fleste har til bilene sine.

UMS tar 350kr for en 2wd :) 450kr for 4wd. Da får man 3-4 runs med en dynopack :)

Skrevet

Arotished, Vet, var der på torsdag, men det som er så rart er at Dynapacken ga noen merkelige resultater som ikke oppleves på veien og som ingen kan forklare. Noen dropper i kurvene blant annet. Dessverre ble det for lite tid til å gå dypere inn i saken, men kunne tenkt meg å finne ut litt mer rundt det.

Har det vært mulig å sammenligne grafer fra rullende landevei og dynapack på M5en din, eller har de vært helt forskjellige?

Skrevet

Har kun tatt bilen på rulle 2 ganger. Effekt kurven så tilnærmet lik ut med samme form. På rulle fikk jeg mindre hester/moment på hjulene pga mer motstand.

Hvlke drop er det du sikter til? Moment eller Hk? På hvilket turtall og på hvilken bil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...