hon Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Fikk fram av diagnose at veivsensoren måtte byttes. Jeg kjøpte ny og brettet opp armene for et par timers skruing. Det er jo litt demontering som må til for å bytte denne. Da jeg fikk av selve sensoren på triggerhjulet merket jeg at den var møkkete. Jeg tenkte heldigvis som så at denne vil jeg prøve å rengjøre og prøve igjen før jeg bytter den. Dermed slapp jeg å montere den nye! Vask av den gamle fikk motoren til å male som en katt igjen. Sikkert gammelt nytt for mange dette her, men vel verdt å nevne likevel synes jeg
broderaron Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Flott. Hvordan oppførte motoren seg før du rengjorde sensoren? Og hvordan så feilmeldingen ut? Brukte du carsoft?
bmwkizn Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Jeg har også nylig bytta veivakselsensor på min E39 M52. Ble som natt og dag til meg også da bilen nykka å fusket en del før bytte. Men et par timers arbeid? Jeg bytta min på ca 20 min. Demonterte du mye før bytte du da?
///Naitsirk Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Husk at M52Tü/M54 ikke har trigger forran på motoren "bmwkizn" Sitter inn på veiva mot girkassa. Litt mer knot da Men har ikke tro på at det var noen av disse motorene egentlig det var snakk om i dette tilfelle da føleren var full av dritt. Så var nok M52 =) 20 min hørtes mer riktig ut og
bmwkizn Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Husk at M52Tü/M54 ikke har trigger forran på motoren "bmwkizn" Sitter inn på veiva mot girkassa. Litt mer knot da Men har ikke tro på at det var noen av disse motorene egentlig det var snakk om i dette tilfelle da føleren var full av dritt. Så var nok M52 =) 20 min hørtes mer riktig ut og Ja mulig det er litt mere knot da. jeg har M52, og gikk relativt kjapt og enkelt på min ihvertfall
hon Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 Sitter framme på motoren ja. 150hk-motor. Det ble bare vasket, ikke byttet. Men er vel en del å demontere hvis den skal byttes?? Ligger jo bak slanger og noen deksler??
Azeton Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Trigger sensør trenger du ikke demontere noe som helst for og få av. Har ihvertfall klart og gjort det uten =)
///Naitsirk Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Har også byttet uten å demontere noe som helst
hon Skrevet September 24, 2010 Forfatter Skrevet September 24, 2010 Er det god nopk plass til å trekke kabelen under termostathuset og koble den til kontakt under innsuget altså?
bmwkizn Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 Tja.. Jeg tok bare av dekslet over innsug, og lokket til oljefilteret ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå