Gå til innhold

Gledelig reparasjon av e39 veivsensor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk fram av diagnose at veivsensoren måtte byttes. Jeg kjøpte ny og brettet opp armene for et par timers skruing. Det er jo litt demontering som må til for å bytte denne. Da jeg fikk av selve sensoren på triggerhjulet merket jeg at den var møkkete. Jeg tenkte heldigvis som så at denne vil jeg prøve å rengjøre og prøve igjen før jeg bytter den. Dermed slapp jeg å montere den nye! Vask av den gamle fikk motoren til å male som en katt igjen. Sikkert gammelt nytt for mange dette her, men vel verdt å nevne likevel synes jeg :)

Skrevet

Jeg har også nylig bytta veivakselsensor på min E39 M52. Ble som natt og dag til meg også da bilen nykka å fusket en del før bytte. Men et par timers arbeid? Jeg bytta min på ca 20 min. Demonterte du mye før bytte du da?

Skrevet

Husk at M52Tü/M54 ikke har trigger forran på motoren "bmwkizn" :) Sitter inn på veiva mot girkassa. Litt mer knot da :P Men har ikke tro på at det var noen av disse motorene egentlig det var snakk om i dette tilfelle da føleren var full av dritt. Så var nok M52 =) 20 min hørtes mer riktig ut og

Skrevet
Husk at M52Tü/M54 ikke har trigger forran på motoren "bmwkizn" :) Sitter inn på veiva mot girkassa. Litt mer knot da :P Men har ikke tro på at det var noen av disse motorene egentlig det var snakk om i dette tilfelle da føleren var full av dritt. Så var nok M52 =) 20 min hørtes mer riktig ut og

Ja mulig det er litt mere knot da. jeg har M52, og gikk relativt kjapt og enkelt på min ihvertfall :)

Skrevet

Sitter framme på motoren ja. 150hk-motor. Det ble bare vasket, ikke byttet.

Men er vel en del å demontere hvis den skal byttes?? Ligger jo bak slanger og noen deksler??

Skrevet

Er det god nopk plass til å trekke kabelen under termostathuset og koble den til kontakt under innsuget altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...