Scorn Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Når jeg kjørte til jobb i morges så jeg at lampa for åpent bagasjerom lyst på dashbordet. Fant fort ut at låsen er defekt. Får ikke låst basjerommet med nøkkelen direkte i låsen eller med sentrallåsen i det hele tatt. Når jeg klemmer inn låsemekanismen/brytern på bagasjeluka skjer det ingenting og det lages ingen lyd. På selve låsen er den delen som bestemmer om luka er "låst" eller "åpen" løs slik at jeg kan bevege på den på fingere. What to do? Bare og levere bilen på verksted eller er det noe jeg kan gjøre selv?
Flua Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Lukker bagasjerommet seg? Eller vil ikke låsen holde "lokket igjen"? Dette skjedde med meg en gang, da ville ikke bagasjelokket holde seg lukket. Da var det en fjær inne i låsen som hadde knekt. Skrudde ut låsen, demonterte den, bøyde ut nytt øre på fjæra og satte sammen igjen. Har fungert etter dette. Gjorde dette i god brisen tilstand på ferie i sverige, med kun verktøyet i bilen, torxnøkler og en avbitertang, så er ikke så vanskelig
Scorn Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 Det er låsen som ikke holder bagasjelokket igjen... Lokket holder seg nede, men det er ikke låst. Mulig det er den fjæra det er noe galt med hos meg også da. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå