Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja!, da ble det en ny tråd igjen da:)

Bilen er en E34 520i godkjent ombygd fra M20-B20 / M50-B20

Importert i `98.

kjøpte den selv i 2008

Merke: BMW

Modell: 5 Serie (E34)

Typ: 520i Kat

Den har en fin spesiell sølv farge, med ekstra flakes. hellakkert i 2006, helt ned.

Dette vises da på enkelte flekker, at tiden har begynt og ta den igjen:P

Men det er bare småplukket.. :)

Dette er nå tredje E34 jeg har, og blir aldri lei! :)

Men denne skal få en fin oppussingm samt. turbo konvertering :)

Små bilder av bilen før bortparkering:)

IMG_1355.jpg

IMG_1357.jpg

IMG_1356.jpg

IMG_1359.jpg

IMG_1358.jpg

Skrevet

Fint med E34 som er lakka helt ned :) Sorte lister og grøftelys, da er bilen enda mer flott ;)

Men, sikker på du vil bygge turbo på 2 litern? bytte til 2.5 er jo rimeligere, og er mulig å få godkjent.. vil naturligvis ikke gi samme effekten, meeeen...

Skrevet
Fint med E34 som er lakka helt ned :) Sorte lister og grøftelys, da er bilen enda mer flott ;)

Men, sikker på du vil bygge turbo på 2 litern? bytte til 2.5 er jo rimeligere, og er mulig å få godkjent.. vil naturligvis ikke gi samme effekten, meeeen...

Takk:) synes jeg og, selv om den lider av "steinspruteffekten"! :P

Har egentlig lyst på kanalene svarte + nedre del av fangerne?

Iallefall!, motordekslet skal lakkeres i en svart/grå metallic finish.

Blåfargen var bare et impulsresultat siden det var urstygt det som var der:P

Nja, jo.. er ikke sikkert bilen blir reg. igjen. så jeg vet ikke.

Men har satt det som utgangspunkt og shine opp bilen i første stund nå med den M50-B20n som står i og kanskje få den eu godkjent i første omgang.. :P

Men 2,5 eller evt. større ligger i bakhodet ja :)

Skrevet

Blir lagt inn litt av hver her de neste dagene, har litt som må samles opp før det kan legges ut :)

Men!

Iallefall, det som er gjort med bilen kan nevnes:)

Interiør:

Alt ble demontert og skrudd ut inne i bilen, samt bagasjerom.

Likte ikke det "goe" gamle stoff interiøret. grått tøystoff, og svart dashbord. samt alle skinnområder.

Dette skiftet jeg med et kjempefint, nesten ubrukt fult grått skinninteriør. (Om det er noe spesielt med dette, vet jeg ikke).

i dette interiørsettet inkl. :

Kapteinstoler fremme, (Ergoluftputer, varme fra lår til nakke)

2 X El.vinduer fremme.

Solsjerming for og dra opp, innbygd i dører bak, + skjerming for det lille vinduet på dørene bak. H/V.

La opp alt av nye kabler til og bytte ifra manuell sveivluke, til elektrisk 2-veis takluke.

Elektrisk solskjermingsheis i bakvindu, (ikke montert).

hodestøtter bak. ++

Skiftet hele taket innvendig, med spotlys i hver stolpe bak, midten fremme og solskjermer.

montert fester for solskjerming bakrute.

Nye clips, og lister.

Gulvteppe ut, og nytt inn! :P

klimaanlegg nytt.

Hatthylle laget selv, med innfreste MDF plater og glassfier, tilpasset for manuell solskjerming, og elektrisk.

Speedometer ombygget med Innopart plasmaskiver (ikke montert!)

Men voltmeteret er montert inne i luftespjeldet i midt, dash.

er av typen smoked, så sees ikke nesten slukket:)

Utvendig:

Lite gjort egentlig. :P

men tanklukefester ble byttet. ( ABEFALER IKKE OG PRØVE OG TA VARE PÅ DE GAMLE, KJØP NYE! De ryker fortere en faen!:P

Baklykter av M5, smoked blinkers

Blinklys fremme byttet med klarglass, smoked.

Montert xenon hvite LED striper nederst på framfanger 3stk LED H/V.

Emblemer fra E36 ;) bedre passform og i plast! de gamle var tydeligvis i støpejern!:P

Motor/drivverk/elektrisk:

H1 xenon 6000K i nærlys, Würth bio-pærer i blink. xenon hvite LED i park.

Ny renoverte coiler, byttet ECU. samt kabler.

Byttet relefester og punkter.

Batteri fjernet og plassert i ferdig anlagt plass under baksetet, passasjersiden.

Kabler trekt om og sammenkoblet via spenningkoblingspunkt fremme og bak.

Remus chrome dobbel eksos, helsveist ifra manifolder, med simons lydemper i midten.

standsmessig så er motoren i kjempestand, ikke en ulyd, hverken tikking i ventiler eller noe. har gått 250000km på karosseriet, motor 165000km

Har eneste byttet toppdekselet, siden dette var tydeligvs behandlet litt røft. pyntedekselet ar knust og i biter.

Iallefall litt av det som har blitt gjort :)

Skrevet

Litt bider fra innvendig og ute slik bilen ble etter skiftet av interiør og slik den hade stått 2mnd. før jeg begynte nå :)

16092010230.jpg

16092010232.jpg

16092010228.jpg

16092010237.jpg

16092010229.jpg

16092010243.jpg

Dark cloud voltmeter inne i luftutblås på dash. ser den såvidt.

16092010235.jpg

16092010233.jpg

16092010236.jpg

16092010245.jpg

Motorrommet:

16092010238.jpg

16092010242.jpg

16092010241.jpg

16092010231.jpg

16092010240.jpg

Batterifestet eller Fulgebrettet på bildet! ble fjernet, borret ut punktsveisene, pusset rent og punktet igjen og preppa for lakk.

Til planer som kommer senere;)

Skrevet

Oversikt!

rail.JPG

Fuelrail M50, med AN8 anslutninger

AN45.jpg

Diverse AN koblinger og AN stålomspunnen slanger

d3myr1tyqi6e7fnbeqsh.jpg Bildet er "tatt" fra Rayman sitt E30 prosjekt, Sorry!:) men blir i bunn og grunn noe av det samme til eksos, og grenrør :)

Skrevet

Fikk prøvemontere ei lita snure før nedribbinga av motorrommet begynte og fulgebrettet ble

fjernet.

Avgasshuset ble litt feil, så må en annen type snurre tror jeg.

19092010257.jpg

Det virker som at turboen er speilvendt?! :S

Ser tydelig at jeg må finne ei snurre som er rett vei! :P

19092010256.jpg

Nedplukkingen har blitt påbegynt og vaskingen er begynt.

Fikk demontert alt i front, samlet ledninger osv. trekker opp disse på nytt, i ordtlige kabelstrømper, og ikke den urgamle svarte tyske militærteipen! :P

Ble veldig overrasket over hvor lite rust det egentlig var, bortsett fra ett og ett skruehode som var litt oppspist..

Veldig mye oljesøl og sand/lort på sjåførsiden.

så blir brukt en del avfetting og skrape, vasket litt og "smekksmekk" kjempefint.. :)

Må gå over flere ganger da. :) lakkere opp motorommet igjen til den sølvfargen den "engang" var ;)

21092010262.jpg

Uno question :P

21092010264.jpg

21092010263.jpg

21092010265.jpg

Skrevet

Ja, da er delebilen skaffa!.

henter den til uka som kommer nå..

Men jeg trenger litt svar! :P

i hovedsaken skal jeg skifte til manuelkasse, og hva er fulle lista på hva jeg trenger?

kassa, svinghjul, akslingen, pedalsett?

ser slangen fra slavesylinderen går rett igjennom torpedoveggen, men direkte til pedalsett?

trodde det var tilkoblet via noe?. :applause:

Med "fare" for og spørre et for dumt spørsmål.

Sylinderen bak lyktene på sjåførsiden, er dette noe oljeånding? elr? :roll:

smådeler som skal plukkes:

dekslene på dørhåndtak, H/V bak, og fremme

Hovedlys

div. slanger

sentrallås system

mener og tro at det var bilstein demperer på bilen, relativt nye. kanskje :P

++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...