AlXz Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 Går det bra å bruke 320 mellomaksel + diff sammen med 325 motor/gir + hardyskive? E36.. Noen som vet? Takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 Ser at 320 akselen er 1541cm lang (realoem) Og at 325 akselen er 1512cm lang. Vil 320 akselen bli for lang..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjaxxesE34 Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Jeg mener at det skal gå greit å bruke 320 mellomaksel med 320 hardyskive når du har en 325 motor. Har ivertfall et slikt system på min 520. Hvilken motor har du? b25m55? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 m50b25 motor med b25 hardy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteffenM2 Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Hardy koblingen skal være lik på 320 og 325. Du skal kunne bruke 325 hardy på 320 mellom aksel. For og gi en forklaring: 325 motor og gir 325 hardy 320 mellom aksel 320diff =fungerer 325 motor og gir 325 hardy 325 mellom aksel 320diff =fungerer ikke. Eneste forskjellen på mellom akslene er den bakre delen, den er kortere på 325. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 Hmm.., ok. Syns det virket som mellomakselen ble litt for lang nå. Må løsne den ramma/midterste-festet til eksos oppheng bak under akselen for å forsøke å få den på plass ihvertfall .. Takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
hardrocxsludge Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Hmm.., ok.Syns det virket som mellomakselen ble litt for lang nå. Må løsne den ramma/midterste-festet til eksos oppheng bak under akselen for å forsøke å få den på plass ihvertfall .. Takk er helvetes trangt å få på plass aksel ! lønner seg å trykke den helt sammen altså trykke leddet ved lageret helt i bunn også skrur den den på foran på kassa først, også slår du ut de fire boltene som skrues til diffen, da glir den rett opp . også trykker du bare i boltene igjen å skrur de inn . Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjaxxesE34 Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 I mitt tilfelle så passet ikke 2,5 liters hardyen på 2,0 liters akslinga Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 Hvordan da..? For tynne/tykke bolter? EDIT: Da var det på plass. Slo ut pin boltene mot hardyskiva, bretta ned leddet og pressa den på plass. Sykt trangt.. .p Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjaxxesE34 Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 325/525 Hardyskiven er alt for stor i diameter, bolt/hulene stemmer ikke. Det var ivertfall det jeg fant ut da jeg var i byttingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper87 Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 325/525 Hardyskiven er alt for stor i diameter, bolt/hulene stemmer ikke. Det var ivertfall det jeg fant ut da jeg var i byttingen jeg oplevde det samme når jeg bytta motor fra m50b20 til b25 i e34 så jeg gjorde det enkelt å bytta girkassa på b25 med den som var på b20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hardrocxsludge Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Hvordan da..? For tynne/tykke bolter?EDIT: Da var det på plass. Slo ut pin boltene mot hardyskiva, bretta ned leddet og pressa den på plass. Sykt trangt.. .p Trangt som f ! Som steffen sier her så er det den bakre deler som er forskjellig ! Så hvis man skal gjøre det enkelt er det jo kun å få tak i mellomaksling fra 325 kun framre del, hvis splines i skjøten på akselen passer . eller ta fatt muttertrekkeren å bare skru løs flensen på kassa og sette på b20 flens . litt kraftig trekker så går det tenker jeg ! Om ikke hvis kassa er løs kunne jeg vært behjelpelig med hestekompressor på 15 bars arbeidstrykk og muttertrekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now