kragz Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 har en 320i 2,2 2002 model som jeg syns er litt slapp. har vært på diagnose test med bilen på brages bmw i ålesund men de kan ikke finne no galt + at de har sjekket over slangene for å sjekke om den drar falsk luft. pappas 728ia e38 er mer power i for tiden, på våler banen gjekk min ca like godt som e36 320i. med 20 hk mer og mer moment burde den etter min mening kunne dra litt ifra. så syns jeg den er så svak rundt tomgangen. nå jeg kjører i kø for eksempel inn mot et kryss og gir litt gass, bjynder den å jage litt på turtall, faller avogtil såpass langt ned at rød olje lampe kommer og motoren stopper nesten før den plutselig spretter opp på 1500 omdreininger, har tidligere hatt 523i e39 og kjørt en del bmwer og jeg syns at de ikke oppfører seg slik. 320i e46 2,2 skal også være kjappere enn e39 523i 0-100 virker som om den går på nødprogram nesten:S har prøvd å koble fra luft mengde måler, syns det ikke er noe stor forsjell med den til og frakoblet. noen som har vært borti noe lignende? eller en ide om hva dette kan være? har også vært byttet en coil nærmest torpedovegg, og det er en annen type enn de andre coilene. noen som har en e46 320i 2,2 i ålesunds området som jeg kunne prøvd og sammenlignet med?
Gjest Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Kan nok være trøbbel med lmm hvis det er lite forskjell.. får du mye reaksjon fra motoren når du drar ut stikket på lmm mens motoren går på tomgang?
kragz Skrevet September 24, 2010 Forfatter Skrevet September 24, 2010 drog ut kontakta så datt turtallet litt før det ble normalt igjen, kjørte meg en tur, syns den gjekk akkurat som før. men når jeg koblet til lmm igjen jaget turtallet en del før det ble normalt igjen.
Ghost00 Skrevet Desember 27, 2010 Skrevet Desember 27, 2010 samme problemet jeg har med min, regner med at det er ødelagt lmm eller så må den justeres. jeg har turbo vell å merke så regner med at jeg bare må justere litt. fant du ut hva som var feil med din foresten?
kragz Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 har ikke funnet ut alt enda, de som gjorde at den drog så dårlig var at o-ringene på vanos var gåen. bestilte nye oringer på http://www.beisansystems.com/ og skiftet de selv. Etter dette har den begynt å dra som den skal, men rundt tomgang er den ikke som den skal, trur de er veivhusventilasjonen som er problemet så den skal byttes neste veke.
spruddel Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Har hørt en del om begge disse symptomene med o-ringene på vanos og veivhusventilasjonen på M54. Hvor langt har bilen din gått forresten?
kragz Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 143000 km. I og med at de ikke klarer å lese av noen feilkode hos bmw, flere som har hatt tett veivhus ventilasjon sier at den oppfører seg slik som min gjør så satser jeg på det ordner seg når jeg får skiftet den Hatt noen av disse problemene med din da spruddel?
spruddel Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Nei, har vært skånet for problemer foreløpig. Men min har bare gått 55000 da.
kragz Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Skrevet Februar 3, 2011 Hadde et lite problem med at rød oljelampe blinket på tomgang til tider før jeg skiftet veivhus ventilasjon, men etter dette har jeg ikke hatt noe problem med det, + at den har sluttet å jage like mye, fekk et tips av henrik bergman at je burde ta en skikkelig oljeflusj på ca 1 time på motoren i nærmeste fremtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå