Gå til innhold

Plutselig motorkutt i 520ia -97.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 520ia -97 modell har de siste ukene hatt fire tilfeller av motorkutt. Dette gjør meg litt nervøs,all den tid den ikke pleier å gjøre dette,men også fordi jeg er engstlig for at den neste gang ikke lar seg starte igjen.

Det som har skjedd er at den i høy hastighet har hatt et plutselig rykk, hvor jeg antar det er motor som har stoppet et kort sekund. I de andre tilfeller døde den rett og slett under sakte rygging, og i dag var motoren plutselig død under sakte fart fremover. Jeg finner ikke helt noe systematikk i dette, det har skjedd i høy hastighet, med kald motor ,med varm motor i sakte fart og i revers. Når det har skjedd i sakte fart ,så har den startet igjen umiddelbart ved at jeg vrir om tenningsnøkkelen. I høyere fart antar jeg det er fremdriften som har startet motoren av seg selv.

Har noen noe tips til hvor jeg skal begynne feilsøking? Høres dette ut som en elektronikk feil? Bensinpumpe? Pluggene har stått i to år. Kan det være dem??

Skrevet

Min e39 oppførte seg akkurat på samme måte. Virkelig en ubehagelig følelse!

Det var kamakselsensoren som var defekt.

Verksted byttet veisensoren, men det gav ingen forbedring i det hele tatt. Men når jeg tok skiftenøkkelen i egen hånd og byttet kamakselsensor så forsvant symptomet momentant :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...