Gå til innhold

BMW e36 "slår seg av"?

Dalseid
 Share

Anbefalte innlegg

Har stilt et liggnende spørsmål før, men dukket opp et annet problem som jeg har fikset i mens, så tenkte bare lage en ny tråd.

Er snakk om en E36 -92mod 320i. Noen ganger når jeg starter bilen så må jeg chinne en del for å få den i gang, mens andre ganger kommer den med engang. Når den står på tomgang hender det at den bare kutter helt og slår seg av. Når jeg kjører hender det at det kommer et kraftig nykk i bilen (tror den kutter, men at den starter med engang igjen siden den er i fart?).

Noen som har en ide eller erfaringer fra lignende problem? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har opplevd selv, og kom frem på diagnose, men har også hørt andre oppleve det samme med defekt kam sensor.

Jeg kjøpte original på bmw for en del år tilbake, og minnes den kostet ca 800 der.

Tror kam sensor koster litt mer om jeg husker rett.

Så på gs nå at dem koster 1200 pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde AKKURAT samme problem på min 520i E39..Tok diagnose, og fant ut at det var kamsensor. men bilen ble ikke helt bra,m så jeg bytta veivakselsensor også. da ble bilen god som ny ;)

Original BMW kamsensor på GS koster ca 1200.- Og veivakselsensor tror jeg kostet ca 1000.- De har også alternative varer (ikke original BMW del) som er billigere. Men anbefaler og kjøpe skikkelig varer med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...