98_525TDS Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Hei. Merket ikveld ett lite problem med min 98mod 525TDS. kom opp at jeg måtte sjekke kjølevannet. sjekket beholderen,og der var det godt med vann. kjørte en liten stund til og da spratt temperaturn opp på nesten rødt. stoppet med en gang og da var beholderen tom. Skrudde så opp lokket på tanken,og lot luft slippe ut,og da kom nivået opp ca dit det skulle være... Hva kan forårsake dette,og hva burde jeg sjekke/gjøre?? MVH Ruben
Kenni Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Kan nesten høres ut som at det er lite vann i systemet. Når motoren er varm vil vannmengden i ekspansjonstanken synk, men stige igjen når motoren blir kald eller at du åpner lokket. Du bør nok fylle på mer kjølevann og lufte systemet.
98_525TDS Skrevet September 26, 2010 Forfatter Skrevet September 26, 2010 Hadde bilen på verksted idag,lekker ganske fint ja Fant ikke ut hvor,får bare undersøke mer.
98_525TDS Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 Var nok vannpumpa som lekker. Pumpa er ikke ett år engang Er det delegaranti på deler fra koed.no?? Ruben
98_525TDS Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 Hmm, fikk høre det var selve vannpumpa. er ikke den vannpumpen med plastskovler. Får sjekke litt mer da,om det kun er pakningen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå