Gå til innhold

Felgvalg BMW E38

nitrox111
 Share

Hva er kulest, alt. 1,2 eller 3 ?  

45 stemmer

1. 1. Hva er kulest, alt. 1,2 eller 3 ?

• *Alternativ 1*
      22
    • *Alternativ 2*
      6
    • *Alternativ 3*
      17

Anbefalte innlegg

Heisann! ;D Sitter og sikler på bmw e38 om dagen, etter at jeg solgte min e46 coupè her om dagen ;/

Savner bilen litt, men har forelska meg heelt i BMW E38 =)

PS: Når du stemmer, så skriv gjerne ned navnet på felgen du ville brukt, lettere for meg og finne bilder og evt. pris om det er noe jeg kommer til og vurdere og kjøpe : )

Men når jeg evt. får kjøpt en bil er jeg blitt veldig usikker på felgvalg...

Laster opp 3forskjellige bilder, og kunne trengt litt hjelp til og finne ut hva som var det råeste på en E38

PS: Bruker bildet til en E38 fra Telemark/ notodden elr bø området og håper det er greit? : )

Alternativ 1: 20" felger med max senk av det jeg kan klare uten at hjulbuene går istykker

ujfh85dudvpyyfhaini2.jpg

Alternativ 2: 18" felger uten noe særlig strekk, men god kant, GODT senket.

z4jup9e1w5powpalgzit.jpg

Alternativ 3 18/19" felger med dekkstrekk, som da vill stikke litt på utsiden av buene og få ett skikkelig tyskeraktig stuk =) Selvfølgelig senke som mye som mulig uten at buene går istykker her også : )

g2u3xux72ehub5mmaz3g.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 19" på min E38 og har kjøpt nye dekk som er riktig i forhold til boka og da har man enda "dekk" på bilen slik at den ikke blir ubehagelig og kjøre og det ser heller ikke ut som jeg har ballongdekk...

En annen ting, blir det for lite dekk så er det felgen som får hjuling og blir ujevne og gebisset faller ut og man må bruke ekstra tid og krefter på å unngå hull og kanter...

Kjøp 19x10" bak og 19x9" framme og utstyr den med 285/35-19 bak og 255/40-19 framme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 19" på min E38 og har kjøpt nye dekk som er riktig i forhold til boka og da har man enda "dekk" på bilen slik at den ikke blir ubehagelig og kjøre og det ser heller ikke ut som jeg har ballongdekk...

En annen ting, blir det for lite dekk så er det felgen som får hjuling og blir ujevne og gebisset faller ut og man må bruke ekstra tid og krefter på å unngå hull og kanter...

Kjøp 19x10" bak og 19x9" framme og utstyr den med 285/35-19 bak og 255/40-19 framme...

Jeg er nok ikke ute etter noe comfort, jeg skal ha det LAVT og KULT ;D

Comfort, det kan jeg spare til jeg blir for gammel til og unngår "hull" =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke ute etter noe comfort, jeg skal ha det LAVT og KULT ;D

Comfort, det kan jeg spare til jeg blir for gammel til og unngår "hull" =D

riktig innstilling! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

285 på 10" ?! Satan.. :P

Hadde kjørt 19" for å fylle litt, helst 9,5 foran og hvertfall 10" bak.

På 9-9,5 kunne du kjørt maksimalt 235/35-19.

På 10" kunne du kjørt maksimalt 245/(30-35)-19

Lavt nok blir det uansett, bare du har lite nok gummi.

Vil se rart ut med 18" og lite gummi, det fyller ikke de monsterstore hjulbuene på E38 nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

285 på 10" ?! Satan.. :P

Hadde kjørt 19" for å fylle litt, helst 9,5 foran og hvertfall 10" bak.

På 9-9,5 kunne du kjørt maksimalt 235/35-19.

På 10" kunne du kjørt maksimalt 245/(30-35)-19

Lavt nok blir det uansett, bare du har lite nok gummi.

Vil se rart ut med 18" og lite gummi, det fyller ikke de monsterstore hjulbuene på E38 nok.

Jeg er jo av gammlesorten som ikke skal ha strekk på dekket :lol:

Hvis trådstarter ikke skal ha komfort, ja da skal du i alle fall glemme alt under 20"!!!!

Som Mikael-B sier, så stemmer det at E38 har monsterstore hjulbuer og monsterstor rulleomkrets. Så her er det nok bare å kjøre på med 21" alla alternativ 1, punktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut 22"

Nei, nei og neeei =D 22 er aaalt for stort, får ikke senket nok, 21 tror jeg også blir for stort...

Ser man bildet på toppen (alternativ 1) så virker 20" ganske perfekt for meg, om man skal ha hjulene på innsiden av hjulbuen...

skal man ha 18/19" kan man dytte dem litt ut fra bilen og benytte seg av det fantastiske som kalles "dekkstrekk" =D

Er bare og finne ut hvem alternativ jeg skal gå for ;D

Men er ikke ute etter og beholde noe comfort ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...