Brian Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Hei Leter litt rundt, men finner ikke noen som selger en 5v lufttempsensor. Skal ha den på innsuget sammen med MAP sensor for å fjerne orginal lmm. Noen som vet hvor dette kan skaffes i trondheimsområdet? Evt noen nettsider som sender kjapt?
Brian Skrevet September 26, 2010 Forfatter Skrevet September 26, 2010 E36. Kjører perfect power piggy-back sprut som sensoren skal kobles opp mot.
Azeton Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 E36 har jo allerede innsugstemp sensor den? som er 0-5V du kan sikkert kjøpe en til ?
Brian Skrevet September 27, 2010 Forfatter Skrevet September 27, 2010 Får bare kjøpt hele greia med masse og temp i ett så vidt jeg vet om iallefall.
Morty999 Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 m50 har en egen luft temp som sitter under innsuget. massemålern har ikke temp sensor.. den sitter mellom syl 5 og 6 under innsuget...
Brian Skrevet September 27, 2010 Forfatter Skrevet September 27, 2010 Hm, trodde det var kombinert, men da lærte jeg noe nytt i dag også. Hvordan ser denne ut? Kan ikke huske å ha sett noe som ligner. Sliter litt med småfjusking og lugging, tror dere dette kommer av at denne ikke er koblet opp mot datasprutet? Er mest ved sakte kjøring og lavere turtall med lite gass den skaper seg. Må trøkke gasspedalen iallefall halvveis ned før den "våkner" igjen og begynner å dra. Problemene blir mye mindre i 110km/t enn 40km/t for å si det slik.
Azeton Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 Den står på undersiden av innsuget. Hvorfor har du ikke koblet opp innsugstemp mot hjernen? Bruker den sensoren aktivt for og justere bensin mengde!
Brian Skrevet September 27, 2010 Forfatter Skrevet September 27, 2010 Den er koblet opp mot orginalhjernen som normalt, mener jeg. Eneste jeg har manipulert er at jeg koblet meg inn på massemåleren med en mapsensor. Tenkte å prøve å koble temp inn via piggyback sprutet for å se om jeg kan bli kvitt fjuskinga. Aner ikke hva det kommer av, så tenkte å bare begynne en plass. Har blitt fortalt at man må inn med ekstern lufttemp på innsug, men jeg synes dette høres litt rart ut, siden den er koblet opp mot orginalhjernen, som igjen er koblet sammen med sprutet. Forvirrende greier.
Brian Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2010 Har skrudd av innsuget men finner ingen kontakter under. Eneste som er ved syl 5 og 6 er et vakuum-uttak. Eneste kontakten som er på innsuget sitter rett ved siden av gasspjeldet, ikke TPS, men rett ved siden av den igjen på innsugsmanifolden. Er en 2pins kontakt. Tror jeg skal prøve å måle på den og se, må jo være den når det ikke sitter noe annet på manifoldet? Står ca mellom syl 4 og 5, og kontakten står pekende mot støtdempertårnet. edit: Hmm, ser på gs delekatalogen at det også skal være en under. Hvis dere ser på det bildet, så er kontakten min plassert under uttaktet til bremsekraftforsterkeren.
Azeton Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Da er det den som er Tempsensor. har et innsug der tempsensoren står der også.. Ohm den, skal ligge på rundt 2300-2500 på rundt 20grader mener jeg.
Brian Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2010 Fikk målt den. Da jeg målte flere ganger først var det helt dødt, ingenting i det hele tatt. Så jeeg antok at den var død, men plutselig da jeg bestemte meg for å sjekke en gang til en times tid senere så målte jeg ca 3000ohm. Lokalet hadde en temp på ca 15grader tipper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå