Gå til innhold

Hvor får man kjøpt 5v lufttempsensor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Leter litt rundt, men finner ikke noen som selger en 5v lufttempsensor. Skal ha den på innsuget sammen med MAP sensor for å fjerne orginal lmm.

Noen som vet hvor dette kan skaffes i trondheimsområdet? Evt noen nettsider som sender kjapt?

Skrevet

Hm, trodde det var kombinert, men da lærte jeg noe nytt i dag også.

Hvordan ser denne ut? Kan ikke huske å ha sett noe som ligner.

Sliter litt med småfjusking og lugging, tror dere dette kommer av at denne ikke er koblet opp mot datasprutet?

Er mest ved sakte kjøring og lavere turtall med lite gass den skaper seg. Må trøkke gasspedalen iallefall halvveis ned før den "våkner" igjen og begynner å dra. Problemene blir mye mindre i 110km/t enn 40km/t for å si det slik.

Skrevet

Den er koblet opp mot orginalhjernen som normalt, mener jeg. Eneste jeg har manipulert er at jeg koblet meg inn på massemåleren med en mapsensor. Tenkte å prøve å koble temp inn via piggyback sprutet for å se om jeg kan bli kvitt fjuskinga. Aner ikke hva det kommer av, så tenkte å bare begynne en plass.

Har blitt fortalt at man må inn med ekstern lufttemp på innsug, men jeg synes dette høres litt rart ut, siden den er koblet opp mot orginalhjernen, som igjen er koblet sammen med sprutet. Forvirrende greier.

Skrevet

Har skrudd av innsuget men finner ingen kontakter under. Eneste som er ved syl 5 og 6 er et vakuum-uttak. Eneste kontakten som er på innsuget sitter rett ved siden av gasspjeldet, ikke TPS, men rett ved siden av den igjen på innsugsmanifolden. Er en 2pins kontakt. Tror jeg skal prøve å måle på den og se, må jo være den når det ikke sitter noe annet på manifoldet? Står ca mellom syl 4 og 5, og kontakten står pekende mot støtdempertårnet.

edit: Hmm, ser på gs delekatalogen at det også skal være en under. Hvis dere ser på det bildet, så er kontakten min plassert under uttaktet til bremsekraftforsterkeren.

Skrevet

Da er det den som er Tempsensor. har et innsug der tempsensoren står der også..

Ohm den, skal ligge på rundt 2300-2500 på rundt 20grader mener jeg.

Skrevet

Fikk målt den. Da jeg målte flere ganger først var det helt dødt, ingenting i det hele tatt. Så jeeg antok at den var død, men plutselig da jeg bestemte meg for å sjekke en gang til en times tid senere så målte jeg ca 3000ohm. Lokalet hadde en temp på ca 15grader tipper jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...