MD_Sticky Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Hei, Jeg er ny på forumet og har lite peiling på bil, men håper noen av dere kan hjelpe meg med et problem angående bilen. Jeg kjøpte den i fjor høst og den har oppført seg pent helt frem til for noen uker siden. Det begynte med at DSC- lampa begynte å lyse orange nå og da under kjøring, fant aldri helt noe mønster i det og merket ingenting på bilen. Når jeg skulle ut å kjøre for noen uker siden ville den ikke starte, startmotoren gikk ikke - sjekket batteriet som var flatt og ladet den fullt opp. Deretter kjørt uten særlige problemer i ca ti dager (kanskje ti-tolv små turer) før den igjen ikke ville starte. Kontaktet verksted på nytt, satte inn helt nytt batteri på mistanke om at det gamle var ødelagt (var 6 år gammelt) - dette var forrige fredag. Nå har den vært på service på merkeverksted og de ringer meg og sier at batteriet nå kun er 38% fullt eller noe slikt. De skulle visstnok ha undersøkt dynamoen som skal ha vært i orden Så jeg får beskjed om å forsøke å lade den med ekstern lader i natt for å sjekke spenningen på nytt i morgen. Så jeg lurer på hva det kan være som er ødelagt her? Det virker jo ikke som batteriet lades under kjøring - men dynamoen skal jo være testet. Ps. Beklager liten teknisk innsikt i innlegget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå