haavco Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Noen som vet hvordan jeg stiller inn dieselpumpa på 525tds e34? Problem: Jeg skifta den sensoren under pumpa fordi bilen var vanskelig og starte, og da sa bmw at det lå en feilkode på denne. Jeg bytta denne og da blei bilen MYE verre, bilen går ikke på tomgang drar dårlig, sperrer tidlig på turtallet og ryker grått. Alt dette skjedde etter bytte av sensoren, har bytta tilbake men uten at det hjalp. Noen som skjønner hva som har skjedd? Har tatt feil diagnose og da kommer det opp: Feil på innsprøytningsystem. eller noe slik Så da lurer jeg på om jeg skal sjekke taimingen på dieselpumpa.
hanskr Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 er ikkje bare bare å stille inn ei sån pumpe - trur de beste er å reise til ein verkstad som kan de, blir ikkje så dyrt de vil eg tru der eg jobba bruka me måleinstrumen for å stille pumpa på riktig opningstidspunkt og etter de justering av mengd osv...
Forbiss Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Denne må stilles inn med måleur bak på pumpa. Er litt jobb. Men viss du ikkje har løsna pumpa er det rart at dette er feilen.
Gjest Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 siden den er elektronisk kan du også justere den etter signalene fra dyse 4 om du har et ordentlig diag apparat. ellers må du bruke måleur. men dette blir jo litt jobb når du ikke har dette. det er forøvrig ikke en sensor i bunn av pumpa, men en solenoideventil som justerer tenningeforskyvning. hadde du fått tatt en ordentlig diag skal det jo også stå hva som logger feilen..
Gjest Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 forøvrig, om det ikke har kommet frem, du justerer tenninge ved å løsne de to 13mm muttrenet inn mot registerkassa, og vri pumpa. om den går veldig hardt, for mye fortenning, om den går veldig mykt, for lite fortenning..
haavco Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2010 Jeg jobber på verksyed så har tilgang til måleur og slikt.. Men noen som hvet hvilke verdier jeg skal ha?
haavco Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 kan det skje no gærlig hvis jeg lar bilen stå og gå og prøver og vri litt på pumpa? Skal selfølgelig merke godt opp der pumpa står...
Bonden Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Jeg jobber på verksyed så har tilgang til måleur og slikt..Men noen som hvet hvilke verdier jeg skal ha? På pumpa skal det stå hvilket løft du skal justere pumpa til ,ofte et sted mellom 080-0.96 mm. men ved kun bytte av sensor kan ikke dette ha forandret.
haavco Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 Det skjøner egentlig jeg og.. Men jeg skjønner bare ikke hva som har skjedd...? Derfor tenker jeg at jeg må sjekke hvordan pumpa står.
haavco Skrevet November 5, 2010 Forfatter Skrevet November 5, 2010 Da fant jeg problemet, pumpa hadde vridd seg. Bare til og justere den så starter bilen fint og går fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå