Gå til innhold

Lurer på litt om senking og sporvidde

BIA320i
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt justerbart senkesett fra Tuningart til min e36 320i 93 mod.

Nå jeg endelig fikk montert første demperen ,venstre foran ( gjør dette for første gang) og fikk satt på hjulet (16" med 47 i inpress) oppdaget jeg at hjulet selvsagt tar bort fjæra på demperen. Jeg trodde først at settet var feil og ringte til de som hadde sendt meg det.

Der fikk jeg høre at 42 var normalt innpress på e36 felger og at jeg måtte mest sansynlig i tillegg ha 5mm spacere, muligens 10mm.

Selvsagt ble ikke dette nevnt i der jeg bestillte det :shock: , selv om selgeren sa ordrett i telefon når jeg først hadde montert settet "E36 må ha spacere [-X " Han mente også at spacere var fullt lovlig

1.Jeg har at 15mm økning av sporvidde (7.5mm pr felg) er tillat uten godkjenning.

Altså da kan jeg gå helt opptill 34.5mm innpress.

2. Men så sier noen at med eller uten spacer spiller ingen rolle så lenge punkt 1 følges

Andre sier at spacere er klin ulovlig

Og noen sier at spacere må være tuv godkjennte for å bli godkjent hos BT.

Og noen sier at spacere under 7.5mm ikke krever TUV godkjenning

Jeg er også redd for at ett innpress på mellem 42 og 34.5 vill gjøre at dekket stikker utenfor hjulbuen... og det er vell ikke lov?

Jeg trenger litt konkrete svar på hva som egentlig er lovlig og hvordan jeg lettest kan løse dette.

Jeg er selvsagt innforstått med at jeg mest sansynlig må kjøpe meg nye felger

(vil helst ikke bli henvist til andre tråder, med mindre jeg får svar på mesteparten av spørsmåla mine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...