Tuborgs Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Var da ute og burnet osv her en dag, når onkel kom kan vi vel si at bilen kjørte over stokk å stein og hadde vel litt "airtime" også . Daget etter hadde det seg slik at når jeg skulle gasse så steg turtalet mye uten noe spess effekt, tenkte da at clutchen er gåen, er nesten som om jeg "slurer" når jeg gjir på mye. Noen som har peilin på hva det koster og bytte sann ca? eller om det kan være noe annet som har blitt øydelakt? Lurer på å gjøre det selv, men har ikke bytta clutch før så tenkte å gjøre det med fagfolk.. mye styr å bytte? har alt av verktøy tror jeg.
hawkey Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 skifta på min for litt siden. hørte rundt på en del verksteder, og det lå mellom 6-8000 stort sett. så jeg skifta den selv, men det er et helvete å komme til på alle skruene og ikke akkurat en lettvin jobb. men går jo å bytte selv, bare ikke tenk at det er gjort på 1-2-3.
Tuborgs Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2010 min stefar er mekaniker heldigvis så han skulle hjelpe meg, men regner med at det minst tar 2-3 timer?
Dirty Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 hehe vet du i i det heletatt henne kløtsjen sitter ? Nei er litt jobb. men ikke noe problem å gjøre selv. men er endel som må demonteres. og starteren er og blir et helvette å få av
HMW Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Har du bukk og riktig utstyr skjønner jeg ikke hvorfor dere bruker så fryktelig lang tid på dette.. men men..
S.Hafsmo Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 vet ikke hvordan det er på E36, sikkert ikke så ulikt en E34, men på min må man ihvertfall ned med eksosanlegg, varmeskjolder og mellomaksling for å komme til girkassen, og bare det tar jo litt tid. spesiellt mtp at f.eks eksosbolter og liknende har en tendens til å sitte noe jævlig.
Jan Tore Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 I tillegg skal boltene av girkassen, som kan være en utfordring i seg selv. Hjelper gjerne å tilte motoren litt i front. Må bare løsne motorfestene.
JonasD Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Trenger jo ikke å løsne motorfestene for å tilte motoren.
Jan Tore Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Trenger jo ikke å løsne motorfestene for å tilte motoren. Utdyp?
JonasD Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Er jo bare å løsne girkassefestet, og dra kassa nedover..?
S.Hafsmo Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 trengte ikke løsne motorfestene på M60'en, men vet man må gjøre det på f.eks 200sx. (uten videre sammenlikning)
Jan Tore Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Er jo bare å løsne girkassefestet, og dra kassa nedover..? Selvfølgelig.. Makes sense
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå