Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 635csi med dogleg.

Hvis jeg forandrer diffen. Vil da speedometeret vise feil i forhold til farta?

Har spedohjulet på gearkassa, ikke diffen.

Karl Magnus

Skrevet

den vil da vise feil ja alt etter hva slags utveksling du bytter til..

men speedsensor på kassa har jeg aldri sett på noen av 262 kassene enten det er CR dogleg el std. samtlige eldre modeller jeg har og har hatt har den på diffen :?

trodden vel egentli 635csi'n var nokså lik m535i i både understell og motor/gear.

og den har jo std 262 kasse, samt 210 lsd med sensor på diff.

men den har riktignok 2 trigger sensorer på kassa.

Skrevet

Har hatt ei 260 kasse her med speedo utak på kassa. Var til stor 6er så det finns. Men burde vel la seg gjøre å bygge om til giver på diffen.

Skrevet

Har 3,07 utveksling nå. Bilen burde få 2,79.

Er sideloader diff, så er ikke barebare å montere giver på den. :|

Motoren revver så fort opp på de to første gira at det er heilt sjukt. Konsumet på 90-110km i timen er og rimelig voldsomt pga det høye turtallet i 5te gir.

Ser at det kan by på problemer ettersom andre storeseksere med lavere utveksling har elektronisk signal istedet for mekanisk eller at de henter det fra en annen plass enn det på huset mellom motor og kasse.

DAMN så vanskelig dette skulle være da. :(

Skrevet

Lån en GPS og lær deg hastghet i forskjellige gear etter turtallet på motor og kjør etter det. Trenger jo ikke mer enn 50 60 70 80 90 100 på litt forskjellig gear.

3.07 er da ikke så lavt gearet heller du har vel ca 1700-1800 rpm i 80 på 5 gear?

Skrevet
Lån en GPS og lær deg hastghet i forskjellige gear etter turtallet på motor og kjør etter det. Trenger jo ikke mer enn 50 60 70 80 90 100 på litt forskjellig gear.

3.07 er da ikke så lavt gearet heller du har vel ca 1700-1800 rpm i 80 på 5 gear?

har 1:1 utveksling på 5te gir. husker ikke, men er nok nærmere rundt 2500 eller noe i 80?

Leter som rakkern etter noe som kan hjelpe uten store forandringer på bilen. Men hittill uten hell. Vil ikke bytte diffutseende eller kasse. har funnet innmat fra 2,79 og 2,91 istedet for 3.07. Hjelper ikke mye men litt.

Problemet er da at speedoen vil ha et avik på 5% ved bruk av 2,91 og rundt 10% ved bruk av 2,79. :( Men det finnes ikke noe trigger/tannhjul på noen av disse som passer min bil så vidt jeg vet.

Gode råd tas mot med takk. :)

Skrevet

Er da rart på 525 her er vel utvekslingen 3,25 omtrent og 1:1 i femte gear har vel ca 1950 rpm i 80.

5% avik skulle tilsi at det viser reell hastighet nøyaktig. De fleste speedometere viser omtrent 5-7 % for mye.

Skrevet

hmm. rare greier.

Absolutt alle 635csi med dogleg (1:1) skal være levert med 3.07 utveksling på diff. Noe som tilsier at jeg har det også. Jeg har ikke fått sjekka det enda, da bilen står i sverige for sandblåsing og lakking. Men begynner å lure på om at diffen kan være ettermontert når du sier det der. men speedometeret skal jo vise det samme på hvilket som helst turtall uansett hvilken diff som er montert i etterkant? Er den derimot fabrikkmontert så blir jo 1+1=2.

Kan være at doglegkassa er ettermontert og for alt jeg vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...