Lex-Talionis Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Hei. Var ute å kjørte på motor veien i går.. og merka plutselig at når jeg trykka pedalen i bunn i 5 gir så begynte den å slure som bare faen. Ville ikke dra i det hele tatt. Lurer jo såklart på om clutch er utslitt. Men rart den plutselig blir sånn? Clutchen tar ikke langt ut heller. Er det noe sykdom på disse ang noen simringer etc som kan gjøre så det blir olje på clutchen? Takker for svar Mvh Espen
bbmw Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Clutchen er vel trolig utslitt. Den skal jo uansett alltid ta ganske langt ute. Men det kan selvfølgelig være lekkasje på trykksystemet ditt til clutchen. Denne kan du lufte og etterfylle enkelt ved å bruke en bensinslange fra avblødningen fra ett av fremhjulene og pumpe på bremsen samtidigt. Så fyller du denne slangen opp igjen. Men det er jo en smal sak å ta ned girkassen å sjekke
Lex-Talionis Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2010 Okei men er ikke noen kjent fenomen med noe oljelekk rundt der som kan havne på clutchen? syns det bare virka litt merkelig at den plutselig ble sånn... Burde vel hatt litt forvarsel?
SSM Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Kan være dobbeltmasse svinhjulet som kødder? Skal ikke bare begynne å slure sånn plutselig. Men om du har lekkasje på trykk systemet og inn i koblingen så vil du jo raskt se dette på væskebeholderen til bremsevæsken. Det er jo heller ikke en smal sak å ta ned den svære 6 trinns kassen. Trykkplata kan også være knekkt eller at en av "fjærene" har løsnet. Er mye som plutselig kan skje.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 okei.. Nei har ikke blitt noe væske borte i beholderen. Sitter 5 trinns fra 3 literen på min.. Må uansett av med kassa, så skjønner vel mere da. Dobbelmasse svinghjul? Hva er det? og hva kan kødde med det?
SSM Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Det er liksom at det er "to" svinghjul med en slaks friksjons plate mellom sånn at det flexer. Vet ikke om det kan bli ødlagt at den glipper eller noe sånnt, det er kanskje noen andre som kan bekrefte det. Jeg kjøpte jo clutch og svinghjul pakke på Ebay til min. Betalte vel ca3700,- ink.frakt for hele dritten. Funker bra!
Lex-Talionis Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 Okei Men ser man på denne friksjonsplata om den er ødelagt eller? Er det noen her som han bekrefte eller avkrefte om denne kan gå i stykker?
SSM Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Man ser vel ikke den "plata". Jeg har kun vert borti dobbelt masse svinghjul på min S50, og da tok jeg det av, såg på det og la det i haugen med ubrukelige ting Når jeg la det på gulvet så satte jeg foten oppo det, og da kan man bevege ene delen av svinghjulet uten at den snurrer på gulvet om du skjønner. Finner sikkert noen filmer på Youtube om hvordan det der fungerer.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 Okei men har det noe å si i forhold til at clutchen slurer da tro? Hørte en annen her si at det ikke hadde noe med det å gjøre. Men jeg aner ikke altså Får ta det av og se åssen det ser ut.
Lex-Talionis Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 Hva heter det på engelsk? så jeg kanskje finner det på youtube
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå