meza Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Jeg har et understell og en motor/ gir m5 3.8 med papirer. Spørsmålet mitt er som følger: Hvilken E34 kan jeg sette dette i å få godkjent ombyggingen, er det her forskjell på 4'er og 6'er biler og evt må det være en spesiell årsmodell/motor fra før for å få til dette? Er det forskjellig lengde på mellomaksling på sedan og stv.?er det noe prob å få godkjent dette som stasjonsvogn? beklager hvis dette er blitt spurt om før og jeg "re-poster" ett ofte stilt spørsmål, men jeg prøvde å søke i forumet først uten å finne noe svar.. På forhånd takk folkens=) -Martin
bbmw Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Det enkleste er å henvende seg til ditt lokale biltilsyn med planene dine, så blir dere nok enige. Men som en hjelp på veien kan eg sei at eg tror alle E34 karosseriene var produsert like, dermed skal det være nett samme hvilken bil du velger. Men med stor fordel bør du velge en som kom med rekkesekser eller tyngre motor. Dette på grunn av forakselvekt. Lykke til
icemanM5 Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Noen hint på veien: Har samme prosjekt som deg på gang, og kan dele noen av mine erfaringer med deg.. Biltilsynet råder deg til å finne en E34 525 tds, 535i eller evt 530i/540i med V8.. Dette pga vekt. For sånn som reglene har blitt i dag, så får ikke din ferdige "M5" lov til å overskride total akselvekt og totalvekt som står angitt i vognkortet på den bilen du skal ha dette på! Og for å gjøre dette ennå lettere, så bør du gjøre som meg, skaffe deg en 88.mod, for da slipper du unna avgasskrav og støypapirer, og disse er det nemlig ikke lett å få tak i. Selv bygger jeg om på en 88.mod 530i (M30) BMW-Norge er de minst samarbeidsvillige jeg noen gang har vært borti, så der kan jeg garantere deg NULL hjelp! Så da har du litt og gå ut ifra.. MVH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå