AlXz Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 Heisann. Har bunnpanne pakning av denne typen: (illustrasjons foto) Bør man ha på noe i tillegg til denne? Noe paknings-stoff eller lignende? Eller funker den bra alene? Noen monterings tips slik at det helt sikkert blir bra og tett ? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Skal bli tett hvis alle overflater er rene, men du kan jo ha på ei tynn stripe med silikon:) skader ikke det..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Legge på litt paknings-stoff mellom pakning og blokk? Eller ta litt på begge sider av pakninga? Den gamle er vel noe papp greier.. må skrape/skjære av endel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Skal bli tett hvis begge flater er rene og pene. Men jeg legger alltid et veldig tynt lag med flytene pakning på begge sider av disse pakningene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Hei! Om kork-pakning er det eneste du har som alternativ, så hadde jeg personlig kun brukt blå-silikon jeg, og driti i hele pakningen. Har brukt dette flere ganger, både på kjølesystem (vannpumpe), og oljeutsatte steder som feks bunnpanne og lignende steder hvor det IKKE er trykk. Og det blir tett som faen. Grunnen til at jeg bruker blå-silikon er fordi den tåler bra med temp, tåler både vann, olje, kjølevæske. MVH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Hei!Om kork-pakning er det eneste du har som alternativ, så hadde jeg personlig kun brukt blå-silikon jeg, og driti i hele pakningen. Har brukt dette flere ganger, både på kjølesystem (vannpumpe), og oljeutsatte steder som feks bunnpanne og lignende steder hvor det IKKE er trykk. Og det blir tett som faen. Grunnen til at jeg bruker blå-silikon er fordi den tåler bra med temp, tåler både vann, olje, kjølevæske. MVH Det gjør vel jobben litt enklere også.. Men er de kork-pakningene så dårlige eller vanskelig å ha med å gjøre? Hehe.., hvorfor blir de solgt isåfall? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 kork pakning er vel helt greit når begge overflater er rene. Men for sikkerhetskyld kan du jo som sagt på på en tynn rand med silikon på begge sider av pakning, ikke ha på for mye, da blir det bare kliss:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå