Gå til innhold

Rovenracing E28 M50B30 Turbo. Utstilt på Oslo Motor Show S.91!


Kristian H. Foss
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå endelig kommet igang med oppussing av bilen, ikke blitt gjort spes med bilen på en stund nå siden jeg var i militæret en HEL uke. :P Hadde visst ikke bruk for meg der oppe, så da ble det tur hjem. :)

Bilen blir pusset opp av en eldre bilopretter siden jeg ikke har verker interesse eller kunskap når det gjelder å banke blekk og slipe/ pusse, sparkle osv osv. Men det blir nok bra til slutt.

Er litt rust å ta i bakplate og nede i høyre hjørne i front, men verst er nok dempertårn. Oppretteren er veldig dyktig, virker også veldig positiv til bilens stand mtp alder.

Imens kan jeg selv pusle med motor, drivverk og understell osv. Får snart M52B28 veiv fra Sverige så da kan jeg endelig få tatt alle kontroller og evt maskineringer som trengs på resten av motoren.

30lzi9dh2hkxpekdsbh6.jpg

9rnnvlre1l5dqv3mytpe.jpg

lbf03jat464i6adwbhwh.jpg

iisi22sqjp1jjb84279z.jpg

frd8wjbugisemtzmnwqm.jpg

yk3gnqpu7b7gtntj6700.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i instrument fra E28 528i, turteller er nok greit å ha til den nye motoren. Kan i verste fall hende at jeg med den nye motoren klarer maksfarten på det nye speedometeret også. :P

Kommer også 2,8 veiv fra M52B28 fra Sverige snart. Handlet av dgyldmark på PPF forumet, så da begynner det å bli muligheter...

Kom også over et billig E34 M5 instrument, samt bredfront til bruksbilen, så da får jeg oppgradert litt der også. :)

6gucxu0uai06vk9a6d8u.jpg

cnr5n7jf63yq1rebwk3f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det blitt gjort litt igjen, sveiset inn ny plate på dempertårn samt litt smått her og der i fronten. Halvveis i rustjobben nå heldigvis.

Har en liten pakke på vei fra Kimmit også, burde komme i morgen ifølge posten.no. :)

Dårlige bilder, skal se om jeg får brukt et annet kamera framover.

d61886k0eyoku0caawm7.jpg

7k4vn46rk9pfvcwhygft.jpg

yxdvx2w9qabomhjtyl3z.jpg

geqgkquqmyf3rwzwn6wu.jpg

3ewfthxzo2jc1uqn3w7w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geniale dei holderene der!! :)

Skal bruke akkurat samme sjølv!

Ja, har trua på disse. Da blir det iallefall litt bedre orden på ting også. :)

Ja, eg hadde jo laga til med eksos klemmer men dei blir demontert til fordel for desse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt ferdig med rusta i vinduskarmen til frontruta, godt å se at rusta forsvinner. Skal bli herlig å ha en rustfri E28 med litt mos i.

Har også satt i gang på dempertårnet på passasjersiden, dette er i mye bedre stand enn på sjåførsiden heldigvis, så dette skal nok gå fort.

Godt over halvveis i rustsveisingen nå, skal se om jeg snart får skjært ut bedre plass til radiator og litt andre småting mens jeg er i gang med motorrommet.

5z8r57lou31ecpuvryr1.jpg

2zlm2wlc3o4lmtng8qtc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...