KalMar Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Som topic så lurer jeg på hvor den beste plasseringen til Bredbånds lamdaen er. Slik det står nå er den montert slik at den leser kun fra syl 4, 5 og 6. er dette godt nok eller må jeg bygge om eksosen slik at lamdaen kan lese fra alle syl?? Mvh
KalMar Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 den skal ha fra alle. Jeg trodde det ikke hadde noe å si siden alle sylindre får lik blanding og forholde blir da likt. og sonde "hvet" ikke hvor mange sylindre bilen har.
ehrnst Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 alle syl går ikke likt det er derfor mange kjøre individuell syl.trim for best mulig måling bør lambda ha info fra alle syl. du kan evnt kjøpe en til dog er det en org m20b25 har det lite å si
KalMar Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 alle syl går ikke likt det er derfor mange kjøre individuell syl.trimfor best mulig måling bør lambda ha info fra alle syl. du kan evnt kjøpe en til dog er det en org m20b25 har det lite å si Motor er en m20b25, med 1200cc dyser, uten lmm. Planen er å prøve ut og bli kjent med sprutet og lage et helt ok map til en m20b25 turbo som er ny overhalt, slik at en kan få kjørt det inn litt greit. Måleren vis 10,1-8. Av og til hopper den opp til 11-12 når den daler på turtall ved rusing.
KalMar Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 den går hvertfall for fett hehe. Hvet. ryker veldig svart røyk, plugger blir ordentlig svarte, og den sviver som en dass. Klarer/hvet ikke hvordan jeg stiller ned besin mengden i sprutet (Vipec), stilt tallene i fule tabel så langt ned jeg klarer, men gir ingen utslag på lamdaen. Så begynner å lure på om dysene er litt vell overkill. Men skal bygge om eksos slik at WB får info fra alle sylindre, så får vi ta det der ifra.
Brian Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Har min bredbåndslambda plassert rett etter manifoldet slik at den får måling fra alle syl, funker fint det. Er du sikker på at du regulerer i det hele tatt da? Hva hvis du stiller langt opp, drukner den da? Hadde noe lignende problem med min i starten, fikk ikke regulert bensina, stilte alt helt i bunn men gikk fortsatt på ca 10 helt stabilt. Fant ut at den gikk i nødmodus, så etter feilen var retta fungerte alt knall igjen. Men nå har jeg ikke noe kjennskap til akkurat ditt sprut, så skal ikke si noe for sikkert.
Joachim_M5 Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 1200cc dyser..? Skal du kjøre på e85 etterhvert eller har du bare kjøpt så store dyser du kom over? På en sekser så kan man grovt regne 1cc per hk, så det vil si at dine dyser holder til over 1200hk på vanlig bensin, selv om dette er langt ifra gjennomførbart på en 2,5 liters motor.
Fixfax Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 lagrer du settings i hjernen da? ctrl+s om jeg husker rett. har du koblet sonden til sprutet? kan jo eventuelt prøve autotune?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå