Brian Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Hei Skulle starte bilen i stad og fikk ikke liv, typisk! Når jeg vrir om tenninga så klikker det bare en gang, og det er det. Spenninga på batteriet er litt i overkant av 13v, og er bare en måned gammel ca. Lysene er konstante når jeg prøver å starte, så jeg er ganske sikker på at kapasiteten på batteriet er i orden. Fikk ikke tid til å se noe mer på det i kveld, har lest litt om dette bare. Prøvde å måle på den tykke røde ledningen, men fikk ikke noe utslag, men mistenker at multimeteret jeg brukte ikke var helt 100%. Denne skal vel ha +12v konstant, hva skal den tynne røde ha? Tenkte å prøve å sette 12v rett på starteren, er det den tynne eller tykke man kobler på, eller er det ett fett? Andre tips som jeg kan prøve? Ber til gud om at den ikke er gåen nå, for det virker som en helvettes drittjobb å få bytta den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Hører du bensinpumpa når du vrir om? Hvis ikke kan det være releét til denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Men den skulle vel ha kinnet fordi da? Klikker ganske høyt fremme i motorrommet. Var alene, så kunne ikke være to plasser samtidig og høre akkurat hvor det kom fra. Men uansett, så tenkte jeg ikke over det. Skal sjekke det også i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Vil ikke tro at defekt bensinpumpe kan føre til at startmotoren ikke roterer nei På startmotoren er det tre kabler som går inn, pluss, minus og styrestrøm.. Om du kobler ifra styrestrøm til pluss vil startmotoren starte dersom den er i orden... Styrestrøm er vell gjerne den tynneste ledninga.. Kan jo alltids vere andre problemer også, dårlig motorjording osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Kan dra en kabel fra motor til jord, samtidig som jeg kjører 12v rett på starter, funker det ikke da er vel starteren i seg selv problemet og må byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsr-Racing Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 ja eg ville ha sjekket jordingen hørse veldigt slik ut.. sjekk jordingen på motor festet og i fra batteri til karosseri.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Den ifra bunnpanna til jord kan vere dårlig ja... Er ikke dumt å gå over den iallefall, og kanskje også montere litt ekstra jord, slik du er på den sikre siden (fra girkasse til karosseri feks) Men prøv først å koble styrestrømen til pluss.. Kan vere start-releet ditt som er kaputt også 12V rett på starter er det vell forøvrig hele tiden, går jo en kabel ifra batteriet og rett dit.. Men den slår ikke inn med mindre styrestrømen gir beskjed om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Profiled Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 For det er ikke startsperra som er idiot? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Har feilsokt litt mer nå. Kobla forbi startsperra, men d ga ingen forskjell. Deretter tok jeg av innsuget og prøvde å måle på den tykke røde, prøvde flere ganger, pussa bolten så jeg var sikker på at jeg hadde kontakt, men fikk kun 0,2v. Kobla en ledning utenom rett på denne og den fungerte helt fint igjen nå. Så det virker som problemet er at den ikke får konstant 12v av en eller annen grunn. Hvor går denne ledninga? Den forsvinner litt inn i ledningsnettet så er vanskelig å finne ut hvor den er koblet til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Kobla bare en ny kabel fra starter til +12v nå, orka ikke bruke timevis på å finne ut av det. Kinner så det synger etter nå iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Usikker på hvordan det er på M50, men på M20en som jeg hadde i E30'n gikk det kabel direkte ifra batteriet til starteren, vil tro det muligens gjør det på din også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Usikker på hvordan det er på M50, men på M20en som jeg hadde i E30'n gikk det kabel direkte ifra batteriet til starteren, vil tro det muligens gjør det på din også? Nei , sjekket jordkablen på motorfestet? er ikke noen andre kabler fra motor til chassi 740AV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 Jordinga på motorfestet sitter som et skudd den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Skrudd den av og sjekka etter eir da? Jeg også trodde alt var i orden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 Funker nå iallefall. Har koblet opp en ny jord i tillegg til den på motorfestet for å være sikker. Men har andre problemer nå: viewtopic.php?f=1&t=167356&p=1741922#p1741922 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå