Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 year later...
Skrevet

Ok, takk for svar :)

Men fikk fortsatt ikke helt svar på det jeg lurer på.

Hvis jeg kjøper et coilover sett til E36 så vil dette passe foran på E30 hvis jeg har E36 forstilling. Men vil det passe bak også ? Har lest flere si at de ikke får senket den nok bak ? :D

Noen som vet ?

Skrevet

e36 og e30 har samme forstilling, foruten at e30 har 4*100 boltsirkel. Kalipperne/bremseskiver framme er også ulik.

Bak har e30 seperat demper og fjøre36 har ikke dette, med mindre det er z3m eller compact.. Det står faktisk i min forgje forklaring også. Du kan også si at e30, z3m og compact sine bakstillinger passer om hverandre, men ikke med andre e36..

Du blir i tilfelle nødt til å bygge om dempertårnene for å få e36 coilovers til å passe.

Den letteste muligheten for å få justerbar høyde på e30 bak, er å montere korte fjærer med en justeringsmuffe.

Skrevet
e36 og e30 har samme forstilling, foruten at e30 har 4*100 boltsirkel. Kalipperne/bremseskiver framme er også ulik.

Bak har e30 seperat demper og fjøre36 har ikke dette, med mindre det er z3m eller compact.. Det står faktisk i min forgje forklaring også. Du kan også si at e30, z3m og compact sine bakstillinger passer om hverandre, men ikke med andre e36..

Du blir i tilfelle nødt til å bygge om dempertårnene for å få e36 coilovers til å passe.

Den letteste muligheten for å få justerbar høyde på e30 bak, er å montere korte fjærer med en justeringsmuffe.

E36 har også separat fjær å demper jo :?

Skrevet
Men du kan vel montere coilovers på e36 uten å bygge om dempertårn?

Ja, men er jo egentlig ikke coilovere bak på E36 når du kjøper et coilover sett. Kun foran og løs demper og fjær bak :)

Men de kaller det coilover sett :)

Så spørsmålet er da, kan man bruke den løse fjæra og demperen som følger med E36 coilover settet bak på E30 ?

Skrevet
Så spørsmålet er da, kan man bruke den løse fjæra og demperen som følger med E36 coilover settet bak på E30 ?

Dårlig ide. Får ikke justert demperen kort nok så du må kjøre med "skyhøy" bil. En annen vesentlig ting er om ikke akselvekten er rimelig like på e30 og e36 så risikerer du å ende opp med en sprettball av en bil.

Skrevet

Dårlig ide. Får ikke justert demperen kort nok så du må kjøre med "skyhøy" bil. En annen vesentlig ting er om ikke akselvekten er rimelig like på e30 og e36 så risikerer du å ende opp med en sprettball av en bil.

Hmmm, vet ikke hvordan det vil oppføre seg på driftingen jeg ?? :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...