Nick ,the bad one Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Hei, jeg har nettopp blitt en heldig eier av en e34 520 24v. Og da er det vell alltid noe å snakke om Som en lite erfaren mekaniker så spør jeg om noe sikkert de fleste her kan fikse i søvne. problemet ligger i retur slangen tror jeg, den går opp fra pumpen og ned igjen, og lekker i en skjøt mitt på slangen, eller da i slangeklemmen. slangen blir til to rør i vær ende. skall jeg da tømme systemet for olje og skifte bare den klemmen,evnt bytte hele greia eller kan jeg tette den på noe vis? En tidligere post av Jesse beskrev et lignende problem viewtopic.php?f=1&t=66782&hilit=e34+servo+olje+lekasje Jeg er veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Godt spørsmål.. Det som er helt sikkert er at det ikke må komme luft i systemet.. bygde om til servo på en e28.. Å Da tok vi det bare fra hverandre og fyllte på.. Men det der er jo bare å spørre et verksted om.. Du bør vell få svaret på 2 sekunder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nick ,the bad one Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 takk for svar! ouch luft i systemet har jeg allerede hatt, da jeg gikk tom for olje.. ja så du droppet å tømme systemet først? ser for meg det renner olje alle veier da:-) Det er forresten ikke en klemme med skrue,det er bare et lite metalrør som holder to slanger sammen,som lekker på den ene siden (ser det ut som). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 hehe, Ble vell tømt etterhvert Så jo ble et gris igrunn.. Men hvis det allerede er saken så er det vell bare å tømme ut og fylle på ny når du er ferdig. Husk å lufte det litt osv, sjekke at det virker osv. Hvis servoen fungerer fullt ut så betyr det jo at det er i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nick ,the bad one Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 hehe hørtes festligt ut ja det er nok det jeg kommer til å gjøre,(siden motoren er det eneste på bilen som fortsatt ser strøkent ut,hehe) Jeg må bare finne ut hvordan jeg skall få skiftet den klemmen uten skruer,og evnt om eg må ta av insug-røret for å komme til slangen som ligger rett under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Du bør kanskje gjøre det under i fra.. Muligens lettere å få til.. =) Men den klemma du snakker om.. Er det en sånn slange klemme uten skrue? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nick ,the bad one Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 ja, for alt jeg vet er det noe mer en en klemme og, fordi jeg begriper ikke hva som er poenget med en klemme på midten av en kraftig slange.. virker ganske nytt, men så har motoren hatt en heftig vask av tidligere eier og.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nick ,the bad one Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 er det vanskelig å bytte de skrueløse? de er vell godt limt fast tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Oktober 6, 2010 Share Skrevet Oktober 6, 2010 Jeg har veldig vanskelig for å forstå helt hva du mener.. Hvis du finner et bilde av det så er det enklere.. Men hvis det er som jeg tror at det er sånn ferdig klemmer som bare kan brukes 1 gang så skal det ikke være noe voldsomt å bytte.. men du må jo ha nye da =) Å da bruker du bare vanlige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nick ,the bad one Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Da har jeg kommet fram til å klippe av det metallfestet som er avbildet(den lekker på høyre side), samtidig som jeg holder en boks under, slik at oljen renner oppi den.. så finner jeg bare et lite rør i riktig dimensjon som jeg kan skjøte de to slangene med? konge hvis noen sier fra hvis denne planen er dømt til å mislykkes:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nick ,the bad one Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nick ,the bad one Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2011 Løsningen ble å montere ny slange, til den fine prisen av 2100kr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå