Gå til innhold

e34 servo-olje lekasje

Nick ,the bad one
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nettopp blitt en heldig eier av en e34 520 24v. Og da er det vell alltid noe å snakke om :D

Som en lite erfaren mekaniker så spør jeg om noe sikkert de fleste her kan fikse i søvne.

problemet ligger i retur slangen tror jeg, den går opp fra pumpen og ned igjen, og lekker i en skjøt mitt på slangen, eller da i slangeklemmen. slangen blir til to rør i vær ende.

skall jeg da tømme systemet for olje og skifte bare den klemmen,evnt bytte hele greia

eller kan jeg tette den på noe vis?

En tidligere post av Jesse beskrev et lignende problem

viewtopic.php?f=1&t=66782&hilit=e34+servo+olje+lekasje

Jeg er veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål.. Det som er helt sikkert er at det ikke må komme luft i systemet.. bygde om til servo på en e28.. Å Da tok vi det bare fra hverandre og fyllte på.. Men det der er jo bare å spørre et verksted om.. Du bør vell få svaret på 2 sekunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

ouch luft i systemet har jeg allerede hatt, da jeg gikk tom for olje.. ja så du droppet å tømme systemet først? ser for meg det renner olje alle veier da:-)

Det er forresten ikke en klemme med skrue,det er bare et lite metalrør som holder to slanger sammen,som lekker på den ene siden (ser det ut som).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, Ble vell tømt etterhvert :P Så jo ble et gris igrunn.. Men hvis det allerede er saken så er det vell bare å tømme ut og fylle på ny når du er ferdig. Husk å lufte det litt osv, sjekke at det virker osv. Hvis servoen fungerer fullt ut så betyr det jo at det er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig vanskelig for å forstå helt hva du mener.. Hvis du finner et bilde av det så er det enklere.. Men hvis det er som jeg tror at det er sånn ferdig klemmer som bare kan brukes 1 gang så skal det ikke være noe voldsomt å bytte.. men du må jo ha nye da =) Å da bruker du bare vanlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet fram til å klippe av det metallfestet som er avbildet(den lekker på høyre side), samtidig som jeg holder en boks under, slik at oljen renner oppi den.. så finner jeg bare et lite rør i riktig dimensjon som jeg kan skjøte de to slangene med? :)

konge hvis noen sier fra hvis denne planen er dømt til å mislykkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...