Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min BMW 3-serie 318IS 93'

NYLIG EU-GODKJENT, TIL MARS 2012!

Kan byttes i E36/E46 eller E34/E39

FINN.NO - http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26435911

AUTODB.NO - http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar

KM-stand: 222000km

Modell: 3-serie 93-modell Coupe

Motoreffekt: 1,8l 140hk

Helt orginal 318IS! EU-godkjent til Mars 2012! Vært i mitt eie siden Juni 2010, og bilen har siden 2005 blitt påkostet 85000 kroner. Har kvitteringer på det meste. Bilen er pent kjørt og i meget god teknisk stand. Fabrikksenket og utstyrt med et herlig BMW M-ratt som gjør den en fryd å kjøre! Billig i drift - 0,56l pr mil på landevei. Og det er ingen bulker å finne på bilen.

Utstyr på bilen:

- Lettmet. felg vinter (Nokian piggdekk)

- Elektriske speil

- Klimaanlegg

- Sentrallås

- Takluke

- Alarm (koblet opp, men ledning kuttet)

- Air condition (u/reim)

- El. vinduer

- Midtarmlene

- Lydanlegg kan følge med hvis ønskelig*

- Servostyring

- ABS-bremser

- M-ratt

Diverse oppgraderinger som er gjort på bilen siden sommeren 2010:

- Satt på Simons effektanlegg, fra frieksos

- Byttet speedometer instrumentet

- Byttet til nye orginale dør-diskanter

- Nytt batteri

- Koblet opp 2stk 6x9 høytalere i orginale E36-brakker i hatthyllen, Kenwood cd-spiller m/fjernkontroll, JBL forsterker og JBL 12" sub

- Byttet bunnpanne

- Kjøpt Nokian piggdekk m/16" felger (brukt en 1/2 sesong)

- Byttet starter

- Ny lambdason (grunnet til for høy co2-utslipp)

- Ny frontrute (pga steinsprut som forårsaket sprekk nedenfor synsfeltet)

- Nye bremsrør bak

Siden dette er en gammel bil og som har kjørt over 200 000km, er det noen få skavanker. Stor del av venstre side + bagasjelokk har en liten ripe etter hærverk (nøkkel eller lignende som har blitt dratt langs lakken). Aircondition-reima ble tatt av pga en ulyd. Men minimalt med rust, og litt slitasje i førersete og midtarmlene. Instrumentpanelet må tilbakestilles til rett km-stand, fordi det ble kjøpt nytt instrumentpanel.

snsicdna3190y1zklhm8.jpg

yai5r3x5e1fs4fihzdgi.jpg

5xkvgg5pzf2val11qdfw.jpg

ubke5x0iliat7n78ld28.jpg

8m0qucoqvpmsvnrhtw47.jpg

3io6gjykrxx3i9va6dkr.jpg

7rqrkcufuwm6q187erep.jpg

a8j7g6wxi15wb0jkslfb.jpg

12zcyyqti1pt5d178ncl.jpg

j65nug61gd3duw6wc8zx.jpg

1rkq0rhnefeacdf006sv.jpg

upkh1381rot469mtxtze.jpg

ionxhc35rc09hu7gxuax.jpg

Skrevet

Skikkelig pen bil. Har selv en is coupe i samme farge :) M-fangere og sideskjørt er jo ikke feil på E36, så det kan du jo vurdere ;)

Skrevet
pen bil du har fått deg :) hvis jeg var deg ville jeg ha hatt den original det er ikke mange originale IS lenger bare med M styling igjen på disse bilene

Jo, du har ganske så rett i det. Er jo kanskje likere at den er orginal i det meste, og ikke ihjelskrudd som det er en stor sjanse at den blir hvis man skal drive å bytte til uorginale deler :P

Skrevet

Er jo bare å kjøpe orginalt :wink: Hverfall det jeg tenkte på,orginal m-tec front med alle fester/lufte kanaler/gitter .Mange som kom orginalt med m-tec, så om det kom fra fabrikken eller om du ettermonterer har ingen ting å si etter min mening hvis det blir gjort ordentlig.

Men gå for helt orginal,så kjører du samme stil som bestemor i gata.Neida,kan bli bra det :)

• 4 months later...
Skrevet
Er jo bare å kjøpe orginalt :wink: Hverfall det jeg tenkte på,orginal m-tec front med alle fester/lufte kanaler/gitter .Mange som kom orginalt med m-tec, så om det kom fra fabrikken eller om du ettermonterer har ingen ting å si etter min mening hvis det blir gjort ordentlig.

Men gå for helt orginal,så kjører du samme stil som bestemor i gata.Neida,kan bli bra det :)

Skjønner, takk for tipset :D

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...