morten325i Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 hei..... jeg lurte på om noen som hadde litt peiling på hvilken turbo jeg skulle ha gåd for... har ei m106 blokk med m102 topp med 8.5 i komp...kjører sm4 på den... hadde løst på en turbo der den byn å lade sån passe tilig.. plan er å ha mella 450-550 på hjulene. så tenkte jeg å brukte dette grenrøre http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... =1〈=no noe forsalg til wg å?? har denne motoren i en e30 nå...står org turbo på denne å bynner å bli ganske sliten
T. Thøgersen Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Har akkurat svart deg i den andre tråden din Valg av wastegate kommer helt an på hvor lavt trykk du vil kjøre det, igrunn. Personlig ville jeg ikke kjøpt no Kina-greier der, men lagt til litt og kjøp kvalitet. Har lest om gansek mange som kjøper billig Kina-WG der menbranet er sprekt når den er ny, dårlig festet mot WG huset, slarkende ventilstyring, osv. Jeg sover hvertfall bedre når jeg vet at det er litt bedre kvalitet på den ene tingen (i prinsipp) som styrer ladetrykket. Synapse, Tial, Precision, Turbosmart osv er vel de som er mest brukt. Jeg har en 44mm Tial på min m20, og kan regulere trykket helt ned til 0,4 bar. Men har passe stor eksosdel og relativt lite motorvolum og en snill kam.
morten325i Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 nice tenkte å kjøp precision turbo... http://ksr.as/product_info.php?cPath=48 ... ts_id=1586 http://ksr.as/product_info.php?cPath=48 ... ts_id=1855 http://ksr.as/product_info.php?cPath=48 ... ts_id=1587 http://ksr.as/product_info.php?cPath=48 ... ts_id=1589 lurte på en av disse...men litt usikker på korsn jeg skal gå før..... ksr.no har gankse greie priser på turboa å wg så... korsn turbo villa du ha fåd for??? like greit å legg litt peng inn der....kor masse hk kan æ hent ut me de 550 dysn æ hadde?? eller va d 520??
T. Thøgersen Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Sånn _veldig_ røfft regna kan du regne med 1 hk pr cc dyse på en sekser, altså at du har bensin til 500+ med de dysene, ca. (På bensin, vel og merke.) Jeg ville nok valgt en SC6262 Billet eller større, når du har såpass stort motorvolum er det dumt å ha for liten eksosdel. Med riktig kam og bra mapping får du effekten relativt tidlig uansett. Send en mail til KSR og hør hva de anbefaler av kombinasjon turbo og WG, det er hyggelige priser der ser jeg.
morten325i Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 aha ja hadde tenk på den turboen der..så greit me at æ kan jo hente ut meir sienar vest æ sku ha d omså.... syns de hadde veldi greie prisa så blir jo masse peng te slutt uansett blir jo turbo,wg,grenrør å litt slanga å rør hehe ska send en mail til de å hør ka de har til pris men lurte litt på krosn topppaking æ må ha...har jo 8.5 i org komp så kan jo ikje ha så veldi kjuk topppaking så eller om æ sku prøv å kjør org... litt usekker..ska ha ny kam etterkvært..ser mange tar z55 kam...
T. Thøgersen Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Cooperring-pakning, som denne: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... ts_id=1097 skal visst være blandt det beste som kan brukes. Ellers kan du o-ringe blokka og bruke original pakning, eller pyramidering-pakning. Kommer litt an på smak og behag her. Men personlig ville jeg styrt langt unna MLS-pakninger. Det finnes folk som kjører helt standard pakning, og får det til å funke også, så det er nok ikke noe standardsvar her. Sålenge du unngår tenningsbank er mye gjort. Det er ikke bra for hverken pakning eller stempel, kan man si. Z55turbo- kammen funker fint. Så dem har fått inn M7turbo på PPF nå også: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=810 Den høres moro ut!
morten325i Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 den pakninga der... korsn e d med de ringan ??? må man frese ned før de??? hadde løst å kjør me ei vanli paking ..bære litt sterkar...men vest den der funka bra så kun æ jo ha gåd før ei sån hør mange som kjør med mls paking å d funka bra på de..men e ikje de ganske kjuk?? aha...tja muli d har vore en bra kam d kosta jo litt hørte rykter at 2.8 kammen e bedre enn 745 kammen ....høyar turtall me den..men får se ka æ ska ha....
T. Thøgersen Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Den coopering-pakningen brukes som en originalpakning, da den skjærer seg inn i topp/blokk for å tette optimalt. Ulempen med disse er jo at topper og blokker ikke kan planes ned i det uendelige. ettersom det vil bli spor etter pakningen hvis du må løfte toppen. Generelt jo tykkere MLS, mer trøbbel. Men det finnes jo folk som får dette til å funke også. Til turbobygg er det viktig at du har en kam som harmonerer med turbovalg. En sugemotorkam kan funke, men ofte er det fler faktorer ved en kam som avgjør om den er passende til turbobruk, durasjon, løft, lobeseparasjon, rampevinkler ++ KMCams sliper nye kammer på mål som du få lagd helt etter egne ønsker. (www.kamaksel.no) Men en Z55turbo er jo ett velprøvd konsept. Som du sikkert har funnet ut, så har budsjettet lett for å sprekke når man først begynner.
morten325i Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 aha....hørte en som hadde sån paking...va vel hn andre her inne me den m30 m3en..den som blei nettopp selt...hn syns d va nåkka drit nor hn måtte ta den av før måtte jo ha ny topp..ska se ka æ finn funke nok sekkert bra den kamen som står der i nu å..muli andre løftera iafallar åjja de gjør d:) kan jo send mail til de å...sendt til ksr nu å sport haha...jupp satan det går masse masse penga på dettan
T. Thøgersen Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 haha...jupp satan det går masse masse penga på dettan Men det er moro også da!
morten325i Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 hehe ja e ikje så domt nor alt e ferdi så e spent på ka æ får til pris på turbo å wg oss de.... får håp d grenrøre e en bra sak hørt om nån som har brukt d?? må jo sekkert tilpass litt i motorromme før å få det te å gå klart så...
T. Thøgersen Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Har ikke hørt om noen som har brukt det nei, men det er vel ikke så lenge siden de fikk tak i det hos Motorviagra heller tror jeg. Men jeg så på det lignende grenrøret de har til M20, det så helt ålreit ut. Så det fungerer sikkert mer enn bra nok. Kan som sagt være at noe må tilpasses fremme i der uansett. Straffen for å ha Bigblock det.
morten325i Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 haha prata med bjørnstadbil i sta..3000 før ei grom topp paking til min..hn mente at org boltene til toppen ville holde... men må se hva arp boltene koster så..så vis pris er grei så kan jeg gå for de... hn mente at den 6262 turboen ville mulig bli stor..hn villa gåd for en litt mindre..
T. Thøgersen Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Jeg personlig tror ARP er blitt litt "oppskrytt". Har to kamerater som kjører Opel, en 8v og en 16v, og begge har +/- 500hk, og de bruker originale strekkbolter til toppen. Så jeg tror langtfra at ARP er nødvendig, men noen føler seg sikrere med det hvertfall. Jeg for min del har 12.9 bolter, og håper det klarer seg. Tror ikke en 6262 blir for stor til motoren din, jeg har en 5865 på min 2liter, og den spoler relativt fort den synes jeg. Her har jo kam og mapping av sprutet en del og si også. Men på den andre siden, er vel ikke jeg den riktige til å trekke Bjørnstad Bil sine erfaringer i tvil. Dog er det mange i Sverige som bruker 6262 på M20 og M50 2,5 og 2,8 liter, med bra resultat. Hele opplegget er jo nødt til å bli ett delvis kompromiss, er ikke lett å få det i pose og sekk med tanke på spool-up, toppeffektskurve osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå