joris Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Har store problemer med vannlekksje i min 03 mod e39 touring. Demonterte bakseter og diverse deksler for å løfte på teppet i går og klarte å suge ut 4 liter vann fra gulvet bak på høyre side. Har observert at det skvulper litt når jeg kjører og fant i går ut at kanalen på høyre side er full av vann, og at vannet lekker inn i bilen gjennom noen klips som holder ledningsnettet. Hvordan kan vann komme inn i kanalen?
ehrnst Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 tette dreneringshull i kanalen tenker jeg Stikk det opp igjen
joris Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 Kan være mulig det, Noen som vet hvor disse dreneringen er? Fant ikke noe når jeg kikka i går.
joris Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 I følge BMW så er det ingen drenering fra kanalen. "Skal være et lukket system..." Har sjekka dørene og dreneringene der fungerer. Tips på hvordan vann kan havne i kanalen? (Har ikke soltak)
Beta Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Kjent problem på e39 at fuktsperren i døren morkner, blir dårlig. Ta at dørtrekk demonter fuktsperren og monter en ny. Sørg for å få tatt vekk vannet som har samlet seg i dørken. Sett bilen inn i garage et par dager med en cupe vifte inne i bilen med åpne dører og brett opp dørkmatten... problem løst.
joris Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 Ja det lekker inn igjennom døra, men merkelig at det skulle fylle seg i kanalen synes jeg. Plukka av diverse deksler under i dag og når jeg fjerna plastpluggene så kom vannet fossende.. Dreneringshull finnes, men det var gjengrodd av dritt og møkk mellom karosseriet og plastdekslene. Snakker om rustfelle... Nå blir alle plastdeksler demontert før bilen spyles godt under og settes inn med rustbeskyttelsesvoks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå