Mfh-e39 Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Jeg har som nevnt i flere andre tråder en e39 530da. Dette er en 99 modell. Denne går for tiden med en effektboks. Har tenkt å fjerne denne og foreta obd tuning hos gs bildeler. Det jeg nå lurer på er om det er mulig å gjøre mer. Dere skjønner, min forrige bil var en Nissan 300zx Twin turbo, og der er det ingen begrensning omtrent. Hvordan er det å skifte innmat, sette på større turbo, evt. tykkere toppakning osv på disse motorene? har det vært gjort før? Hvor mye tåler evt. original innmat? Hadde vært jævlig moro og lagt den på 500hk på hjul . Da snakker vi dieselmaskin! Har dette vært gjort før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Du har nok dessverre en stor begrensning i automatkassen som ikke vil tåle dine visjoner om effektøkning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Joda, men så har jeg bygd om automatbiler til manuell før. Hva tåler automatkassen? den har vel rimelig store begrensninger, så jeg kan anta at den er i faresonen allerede med powerboks. Men hva tåler selve motoren? vet bmw har lange smale syllindrer som egentlig ikke egner seg for turbo, men siden denne allerede har en turbo så må det da gå an å hente ut noe mer? Bilen går godt den, men jeg er nå engang slik at jeg alltid har lyst å optimalisere det jeg har. Foreksempel slik som dette : Dette er jo helt vilt! og denne går med automatkasse, et moderat trimopplegg, ca 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Du kan skifte turbo til GT2260V fra bl. a. E60. Typen som også har vakumstyrt VNT. Du kan sette i dyser fra 535d. Det er endel karer i finland som gjør mye artig med disse motorene. Tror de stopper opp ved ca 260hk? Brukeren e34_525tds kan nok komme med ytterligere info til deg. Moderat trim og 500hk ser jeg ikke ofte i samme setning Ville vært litt bekymret for automatkassa di. Pre-face E39 530d har GM girkassa som heter 360R, facelift har 390R - denne er sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Den girkassen du har skal ut i fra navnet GM 360R tåler 360 Nm. Men før du begynner med dyser og slikt ville jeg gått for en decat for å redusere backpressure og høy avgasstemp som vil være en dødare for turboen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfh-e39 Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 360nm?? Det er jo vannvittig pysete. Etter en samtale med gs kom jeg frem til at ved obd tuning vil hesteantallet ligge på ca 225.. dette i motor, og 520nm. Der begynner vi å snakke. Jeg skal utvilsomt gjøre dette og ta service på kassa, samt nullstille den. regner ikke med dette er blitt gjort og at minnet er fullt. Jeg får vel bare innfinne meg med at mine trimme dager foreløpig er talte, og nyte komforten i bilen denne gang. 300zx er en fantastisk bil, med god komfort, men ikke sammenlignbar med bmw. Japsene mangler desverre en HEL del når det kommer til isolasjon m.m. Og jada , jeg vet at en "supersportsbil" ikke skal ha dette, men jeg er av den typen som godt kunne tenkt meg begge deler 500hk og moderat trim i samme setning ja... hehe. Joda, når vi snakker dieseloppsett er det visst rimelig normalt. Og det med 500hk i en japse er ikke akkurat noen kjempe umulighet. bare cash som setter grensa. Takk for masse gode tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå