Gå til innhold

Motor Problemer etter motorbytte, M30B35. Haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei! :) Har nettop byttet motor i min 1990 BMW 535iA (M30B35), og i dag var det tid for oppstart. Her er en liten beskrivelse av mitt problem :) TAKK FOR HJELP OG SVAR! :)

I dag når jeg kom hjem fra jobb fylte jeg de siste resterende tingene:

- Frostveske

- Girkasse olje

- Olje på motor

- Servo olje

Deretter så vi over at

- Alle kontakter satt på som de skulle

- Tettet igjen sprekken på termostat huset, så det ikke skulle lekke kjølevann

- Skrudde på eksosen, så den er tett

Alt så fint ut, så det var tid for oppstart. Vi dro den på starteren, og den startet noget lett. MEN den gikk ikke på alle 6. Hele bilen vibrerte/ristet, og den gikk på 500o/m. Ruset man den til kanskje 1 - 1500o/m så hørtes det ut som om at den gikk på alle sylindre.

Dette var jo ikke optimalt om man skulle kjøre inn til oslo, så vi begynte og se litt etter hva som kunne vært galt. Fant ut at værtfall sylinder 1 og 2 ikke har tent. Pluggene ser ikke brukt ut, og det var ikke noe forskjeld hvis vi dro av pluggledningen mens motoren gikk. Vi skjekket gnist på Syl. 1, og den gnistret. (dyser og alt er koblet til) La også merke til at katalysatoren var rødglødene, så tydlig at den får MASSE bensin.

Ettervært når motoren var varm, og vi stoppet den, var den neesten umulig og få til og starte igjen. Værken med startgass, uten gass, med gass etc. Tok laaang tid før den startet igjen. Virket nesten som om at den hadde drukna..

Noen som har noen forslag på problemsøking på bakgrund av det jeg har fortalt om?

Går det an og justere tenningen her? Hvor etc.

Kan den være timet en tann feil?

TAKK FOR SVAR!! Det haster, ikke så lenge til bursdag nå.... :roll:

Skrevet
Du får spørre morty på forumet eller h.vatn!

Ja, får hjelp av Morty i prosjekt tråden.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...