Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Go dag Go dag.

Jeg er på utkikk etter noen tips. Jeg fikk her forleden en ulyd i fra servo systemet når jeg svinger, den hyler høyt og jeg kjenner vibrasjon i rattet i samsvar med lyden.

Lyden er prikk likt som den som kommer fra en traktor når løftekapasiteten er nådd å den løfter max.

Jeg tenker at det er hydrolikk olje som jeg må fylle litt av. Men der den skal fylles står det 1.5 BAR på lokket til oljetanken å den er strudd igjen ekstremt hard så jeg må bruke verktøy.

Jeg har selv stillende dempere på bilen, er det samme olje til servo styring som til demperene? Er det noen som har hatt lignende trøbbel selv og vet hva det er?

Jeg er litt nervøs for å bare hive oppi noe olje i den tanken siden det virker som om den er forseglet av fabrikken. Eller er det bare å kjøre på? Noen spesiell type olje, eller bare en vanlig flaske fra bensinstasjonen?

Bilen er en E38 750

Takker for svar!

Skrevet

Hei hei du.

Jeg hadde samme problem som deg. Det var lote olje på beholderen så jeg etterfylte. Lyden forsvant ikke av den grunn. Jeg skifta servopumpen som var dårlig her, da ble det bra.

Skrevet

OK takk for svar og at du deler dine erfaringer:) Håpet kanskje på at jeg ikke mått kikke på pumpen. Kan du huske om din hadde olje lekasje? For ser på min at den er tørr å fin rundt i motor rummet og servo pumpen.

Men er det bare å helle olje på tanken? Selv med de auto justerings demperene?

Skrevet

okey, jeg for se på det litt nærmere. Finner liksom ikke noe på nett om det heller har prøvd e38.org og diverse andre forumer.

Men gjerne fortell meg noen hvordan det fungerer med etterfylling på min om noen vet:) Gidder ikke å ringe til BMW å plage de med gamla, de var ikke så intr. sist gang jeg ringte selv om bilen kostet opp mot 2mil når den var ny... dårlige greier

Skrevet

Fikk kikket litt i helga på dette fenomenet mitt. Pumpen er helt tørr, bilen er helt tørr, finner ingen tegn til olje under bilen. Jeg har brettet ut en hau med pappesker som jeg la under bilen, hadde bilen i gang mens jeg vred på rattet som en helt. stoppet bilen å ventet noen timer så gikk jeg for å se igjen. Det eneste så lå på pappen var vannkondens.

Er det noen form for girkasse på rattet på denne? Sånn progressiv styring. Den lager definnitift mest lyd når jeg svinger til høyre.

Håper på litt hjelp.

Haha har lite lyst å slenge den inn til BMW å spise nuddler resten av året!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...