snudii Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Hei. Bmw 523ia M52B25 1996 modell. Jeg har akuratt fått ferdig kompressor bygg på motoren min, nå gjenstår kun justeringer som ess tuning skal få gjøre. Neste steg er å bygge om til manuell gir, men jeg ønsker også sperre på diffen. Hva bør jeg gå for med tanke på girkasse mellomaksling og diffrensial? Moteren er en b52b25 fra 1996. Noen som har noen kloke råd til meg?
Ballder Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Du må nok til med et M5 bakstell for og få brems/sperre ihvertfall.
snudii Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Var vell egentlig det jeg hadde sett for meg. Men hva må byttes da? Kan jeg bruke mine drivaksler på en m5 diff? Evt ikke, må jeg skifte nav etc for det skal passe?
Ballder Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Jeg kikket en del på dette for en stund siden, men la det på is. Husker ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men 150 hk var nok hovedgrunnen. Hehe. Google litt på engelsk, så finner du en del info om dette på utenlandske forumer.
kvammis Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Må ha diffrensial, stikkakslinger og mellomaksling. Og mellomakslingen passer vel ikke på girkassen så tror du må lage til noe der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå